Avatar billede janusmillard Novice
23. februar 2017 - 19:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607

I ca. 2 uger har jeg ikke kunne installere "Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607".

Computeren fortæller, at der er opdateringer og går igang med at hente opdateringen.

Når den har hentet opdateringen, vil den genstarte. Når den så starter op igen (hvilket godt kan tage 1 time eller mere) skriver den, at den ikke kunne installere opdateringen.

Derefter går den igen igang med at hente opdateringen, hvor efter den samme proces gentager sig.

Er der nogen der har forslag til, hvad der går galt?
Avatar billede INK Ekspert
23. februar 2017 - 19:38 #1
Du går ind i opdateringsoversigt og finder det kbxxxxxx nummer for den opdatering der mislykkedes.
Med dette nr går du til følgende side:
https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx
Her indtaster du nummeret, downloader og installerer.
Avatar billede janusmillard Novice
23. februar 2017 - 21:07 #2
Der står ikke et kb-nummer på opdateringsoversigten efter den opdatering, der mislykkedes. Der står bare:

Funktionsopdatering til Windows 10, version 1607
Installationen på 22-02-2017 blev ikke fuldført
Avatar billede INK Ekspert
23. februar 2017 - 21:55 #3
På denne side kan du finde kbxxxxxx numrene på de seneste opdateringer. Ved at finde den seneste, der er lykkedes i opdateringen, må du kunne finde den næste, der mangler.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4000825/windows-10-and-windows-server-2016-update-history
Jeg ville prøve at installere den seneste opdatering.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. februar 2017 - 23:14 #4
Prøv denne Kør efter første gennemløb spørger den om du vil køre programmet som Administrator tryk ok.
?Windows Update-fejlfinding
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede janusmillard Novice
26. februar 2017 - 18:31 #5
@poko1 Det ser ud til, at dit link virkede :-)

Jeg har kørt programmet to gange. Første gang fandt det en fejl, den ikke kunne rette. Anden gang fik den rettet alle alle fejl, og derefter kunne jeg installere opdateringen.

TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN!