Avatar billede schmedes01 Praktikant
23. februar 2017 - 20:42 Der er 4 kommentarer

stereo anlæg til PC

hej! jeg har købt et anlæg med forstærker og højtalere! jeg sætte et minijack fra anlægget (med tilslutningen "audio in") til min PCs jackstick indgang... jeg brugere Asus og de har sådan en lydkonfigurations app indbygget i min PC... når jeg tester mine højtalere der virker de helt fint!! men når de så skal brugs til fx. youtube eller spil gider de ikke at virke!? hvad kan jeg gøre??
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 20:59 #1
Prøv at klikke på højttaler ikonet nederst til højre ved siden af uret.
Derved popper der et vindue op hvori der står:
Åbn lydstyrke
Afspilningsenheder
Optagelsesenheder
Lyde
Indstillinger for lydstyrkeregulering.
Her kan du se hvilke enheder der er aktive eller ej.

Håber det kan være en hjælp til at løse dit problem. Hvis ikke, så er der sikkert mange andre der vil hjælpe.
Avatar billede rasmuso Seniormester
23. februar 2017 - 22:06 #2
Du skriver: "minijack fra anlægget (med tilslutningen "audio in")", fint nok.
Du skriver videre: "til min PCs jackstick indgang..." det skal være PC'ens jackstik (line)UDGANG.

Håber det giver mening.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2017 - 23:39 #3
Jeg kan fortælle at det er meget vigtigt ikke at tilslutte signalet fra forstærkeren/anlægget til højttalerudgangen på pc´en. Dette er afprøvet, og ikke med succes. Der skete det at lyddelen på bundkortet stod af, så det var nødvendigt for mig at købe et serarat lydkort..... af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Der er mange fælder, og man kan nemt falde i.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. februar 2017 - 12:26 #4
Har lige fået nyhedsbrev fra Alt om Data, der er en artikel om lyd.

Løs lydproblemer i Windows 10
http://www.altomdata.dk/loes-lydproblemer-i-windows-10