Avatar billede NOODLE Praktikant
24. februar 2017 - 15:21 Der er 7 kommentarer

Mit keyboard kan ikke skrive å, men kan godt skrive æ og ø.

Jeg har ingen ide hvorfor, men når jeg prøver at skrive å, så kommer den frem med tegnet [. Mit keyboard layout er også sat til det danske QWERTY layout, så kan ikke forstå hvorfor den godt kan skrive æ og ø, men ikke å. Den eneste måde jeg kan skrive å, er ved at kopiere det og indsætte det når det skal bruges.

Nogen ideer til hvad der kunne være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2017 - 16:40 #1
Bærbar pc?
Tror måske du kan have brugt fn tasten og ændet det den vej.
Hvor længe?? Kan du gendanne tilbage til da det virkede?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 16:42 #2
Jeg kunne tænke mig at det måske er med tysk layout, da det tyske alfabet indeholder både ø/ô og æ/ä, men ikke å.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 17:40 #3
#2 Hvis Tysk  så er det jo QERTZ og ikke QERTY !
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2017 - 17:45 #4
QWERTY-QWERTZ
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 19:14 #5
Det har du ret i. Jeg har bare aldrig set et tastatur med tysk layout.
Avatar billede posten Ekspert
25. februar 2017 - 06:54 #6
har lige ændret mit tastatur til tysk som Æ fik jeg  Ä  som Ø fik jeg  Ö  og som Ø fik jeg  Ü og ikke  [
så mit floslag går ud på ændre sprog på tastaturet hvilken som helst se om tegnet  [
bliver til et andet tegn når det sker så gå ind og se om du har det rette indstilinger for det danske tastatur hvis du via kontrolpanet er inde i ændre sprog på tastatur klikker dansk eller ude til højre på egenskaber kommer det rette danske tastatur frem ??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 08:32 #7
Hvad sker hvis du trykker Fn+Numlock?