Avatar billede wipo Mester
25. februar 2017 - 14:47 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Audacity Problem

Jeg har optaget et ca. 2,5 time langt møde med Audacity, hvilket jeg har gjort før, og efterfølgende konverteret til MP 3.
Men denne gang har jeg lavet et eller andet forkert, evt. da jeg gemte optagelsen eller i indstilling af PC før optagelse.
Optagelsen har lagt sig i 13 mapper indeholdende 2.296 filer ? i et format der hedder AU.
Jeg kan hverken åbne eller importere fra en sikkerhedskopi på USB  - eller på anden måde komme ind på livet af alle disse mapper og filer.
Det er kun muligt at importere en fil af gangen ud af de 2296 og så kommer de oven i hinanden.
Jeg skulle jo gerne have dem lagt lige efter hinanden ?
eller hvad. Det er muligt at høre brudstykker af optagelsen ved at åbne de enkelte filer, måske 30 sek.
Jeg modtager gerne gode råd da jeg skal bruge optagelsen til at skrive et referat og til lagring på en DVD.
MVH  Wipo
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2017 - 17:26 #1
Hvad med denne? (har ikke selv testet)
http://www.convertfiles.com/convert/audio/AU-to-MP3.html

Vil anbefale du laver det ud fra en kopi så du stadig har dine rå filer
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2017 - 23:02 #2
Prøv at læse det afsnit i linket herunder, der starter med "Four Ways to Import Audio

Måske det kan lede dig på sporet af, hvordan du får det hele samlet til en enkelt fil.

http://manual.audacityteam.org/man/importing_audio.html
Avatar billede wipo Mester
25. februar 2017 - 23:15 #3
Hej:
Jeg kan godt finde ud af at konvertere  til MP3 - problemet ligger i at hele optagelsen har lagt sig i 13 mapper indeholdende -2.296 filer - hvor en optagelse ellers kun plejer at lægge sig i en mappe/fil ?
Optagelsen fylder 2.6 GB og jeg har taget en sikkerhed kopi, som  jeg har prøvet alle mulige krumspring  med - Desværre uden resultat.
Der findes i Audacitys rullegardiner noget med " Anvend kæde - rediger kæde" som måske kan løse problemet ? Jeg ved det ikke, men vil være meget taknemmelig og vil "Lette på hatten og bukke dybt" for den der kommer med en løsning. :-)

MVH  Flemmng
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. februar 2017 - 09:11 #4
findes der ikke en projekt fil (aup)  tilhørende ?
Mine optagelser i audacity ligger som
filnavn.aup
<mappe-filnavn-data> (denne mappe indeholder au filer)
Avatar billede wipo Mester
26. februar 2017 - 17:17 #5
He Hjolsen:

Det ledte mig på sporet - jeg moslede med en hel masse -
og lige pludselig lykkedes det :-)
Efterfølgende kan jeg ikke forklare hvad jeg gjorde rigtigt ?
Jeg vipper med hatten, og siger tak til alle der hjalp til med forslag til løsning på mit problem

MVH  Wipo