Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 19:07 Der er 20 kommentarer

MVC Programmering HJÆLP

Har en hjemmeside som er lavet med MVC

Jeg vil gerne ændre i link i menuen på forsiden men den vil ikke virke.

Jeg har ændret i:

Controller
App_start
Views
Layout

Er der andre steder hvor jeg også skal ændre for at det virker?
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2017 - 19:29 #1
Det afhænger da helt af hvor og hvordan menuen er bygget op - det kan også bare skyldes noget caching.
Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 19:55 #2
Hvad mener du med caching?
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2017 - 20:05 #3
Han mener caching som det er. Det kan være flere ting, men er altid at gemme genereret data på en måde der er hurtigere at tilgå, for at optimere sidens fart. F.eks. hvis samme data ofte hentes fra en database, giver det mening at gemme resultatet i RAM eller på disk, så der ikke skal foretages beregninger og sortering næste gang det samme hentes. En cache udløber typisk efter et stykke tid, hvorefter dataene hentes igen - men i denne tid vil du få vist gammelt data, selvom du har ændret det.

Men det er svært at vide om det er problemet, når du intet som helst nævner om programmeringssprog, framework, struktur osv.
Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 20:11 #4
Nej så tror jeg ikke det er problemet.

Jeg tror bare at jeg ikke har ændret et sted sådan at den også kan linke rigtigt.

Har i ikke bud på hvor man ellers skal ændre?
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2017 - 20:13 #5
Igen, du er nok nødt til at fortælle noget om hvad det er lavet i.
Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 20:16 #6
Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 20:47 #7
Ingen hjælp??
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2017 - 21:15 #8
Der er en 404 på den side.
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2017 - 21:15 #9
- Men okay, det fortæller os da, at det er lavet i .NET
Avatar billede yanay Praktikant
25. februar 2017 - 22:34 #10
Hvad vil det sige?
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2017 - 01:24 #11
Ud fra de informationer du giver har vi ikke den fjerneste chance for at byde ind med hjælp - din menu kan ligge utallige steder og du kan foretage utallige fodfejl vi ingen ide har om.

Hvis du har fundet det sted din menu bliver skrevet så kom med den kode.
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 10:14 #12
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Mvc;

namespace AutoOne.Web.Controllers
{
    public class FinansieringController : Controller
    {
        [HttpGet]
        public ActionResult Lanlet()
        {
            return View();
        }

        [HttpGet]
        public ActionResult ResursBank()
        {
            return View();
        }

        [HttpGet]
        public ActionResult Carta()
        {
            return View();
        }
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 10:14 #13
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>@ViewBag.Title - AUTOONE</title>

    @Styles.Render("~/Content/Layout")
    @Styles.Render("~/Content/Page")
    @Scripts.Render("~/Content/jquery")
</head>
<body>
<!--http://cssreset.com/how-to-keep-footer-at-bottom-of-page-with-css/-->
<div class="page">
    <div class="header">
        <div class="topline"></div>
        <div class="help"><a href="/"></a></div>
        <div class="nav">
            <div class="logo">
                <a href="/"></a>
            </div>
            <div class="menu">
                <ul>
                    <li><span><a href="/Forside">Forside</a></span></li>
                    <li>
                        <span class="dropdown">
                            Bilsalg<span>
                                <a href="/Bilsalg/Biler">Biler</a>
                                <a href="/Bilsalg/Engrosbiler">Afhentningsbiler</a>
                            </span>
                    </li>
                    <li><span><a href="/SaelgDinBil">Sælg din bil</a></span></li>
                    <li>
                        <span class="dropdown">
                            Finansiering<span>
                                <a href="/Finansiering/Lanlet">Lånlet</a>
                                <a href="/Finansiering/ResursBank">Resurs bank</a>
                                <a href="/Finansiering/Carta">Carta</a>
                            </span>
                    <li>
                        <span class="dropdown">
                            Ydelser<span>
                                <a href="/Ydelser/Biler">Biler</a>
                                <a href="/Ydelser/Varebiler">Varebiler</a>
                                <a href="/Ydelser/Finansiering">Finansiering</a>
                                <a href="/Ydelser/Saelgdinbil">Sælg din bil</a>
                                <a href="/Ydelser/Vaerksted">Værksted</a>
                                <a href="/Ydelser/Klargoering">Klargøring</a>
                                <a href="/Ydelser/Garanti">Garanti</a>
                                <a href="/Ydelser/Engros">Engros</a>
                                <a href="/Ydelser/Klager">Klager</a>
                            </span>
                    </li>
                    <li><span><a href="/Profil">Profil</a></span></li>
                    <li><span><a href="/Findos">Find os</a></span></li>
                    <li><span><a href="https://home.mobile.de/AUTOONEAPS">Cars for Export</a></span></li>
                </ul>
            </div>
        <div class="bottomline"></div>
    </div>
    <div class="main">
        @RenderBody()
    </div>
    <div class="footer">
        <div class="top clearfix">
            <div class="left">
                <span class="text">AUTOONE.DK</span>

                <span class="text">Få konkurrencedygtige priser
                <br/>hos AUTOONE</span>

                <span class="text">Køb, salg, bytte af alle personbiler & varebiler af alle årgange...</span>

                <span class="qr"></span>
            </div>
            <div class="middle">
                <span class="text">KONTAKT OS</span>

                <span class="text">AUTOONE ApS
                <br/>Over Hadstenvej 26-28
                <br/>8370 Hadsten</span>

                <span class="text">Åbningtider
                <br/>Mandag - Fredag: 09:00 - 17:00
                Lørdag Lukket
                <br />
                Søndag 12:00 - 15:00 </span>

                <span class="text">Telefon
                <br/>+45 28 55 00 57 eller +45 27 28 29 76</span>

                <span class="text">Mail: info@autoone.dk</span>

                <span class="text" style="margin:0;">CVR.NR.: 34464081</span>
            </div>
            <div class="right">
                <span class="text">FIND OS PÅ FACEBOOK</span>

                <a href="http://www.facebook.dk/autooneaps" class="fb"></a>

                <span class="text">VI STØTTER</span>

                <span class="dhk"></span>
            </div>
        <div class="bottom">
            <span>Copyright 2017 Autoone.dk | All Rights Reserved</span>
        </div>
    <script>
        $(document).ready(function () {
            //alert('Width: ' + $(window).width() + 'px' + '\nHeight: ' + $(window).height() + 'px');
        });
    </script>
</body>
</html>
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 10:15 #14
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Mvc;
using System.Web.Routing;

namespace AutoOne.Web.Light
{
    public class RouteConfig
    {
        public static void RegisterRoutes(RouteCollection routes)
        {
            routes.IgnoreRoute("{resource}.axd/{*pathInfo}");

            //AutoOne
            routes.MapRoute(name: "Forside", url: "Forside", defaults: new { controller = "Home", action = "Forside" });
            routes.MapRoute(name: "Profil", url: "Profil", defaults: new { controller = "Home", action = "Profil" });
            routes.MapRoute(name: "FindOs", url: "FindOs", defaults: new { controller = "Home", action = "FindOs" });

            //BilSalg
            routes.MapRoute(name: "BilSalg/Biler", url: "BilSalg/Biler", defaults: new { controller = "BilSalg", action = "Biler" });
            routes.MapRoute(name: "BilSalg/Engrosbiler", url: "BilSalg/Engrosbiler", defaults: new { controller = "BilSalg", action = "Engrosbiler" });
            routes.MapRoute(name: "BilSalg/SaelgDinBil", url: "SaelgDinBil", defaults: new { controller = "BilSalg", action = "SaelgDinBil" });

            // Finansiering
            routes.MapRoute(name: "Finansiering/Lanlet", url: "Finansiering/Lanlet", defaults: new { controller = "Finansiering", action = "Lanlet" });
            routes.MapRoute(name: "Finansiering/ResursBank", url: "Finansiering/ResursBank", defaults: new { controller = "Finansiering", action = "ResursBank" });
            routes.MapRoute(name: "Finansiering/Carta", url: "Finansiering/Carta", defaults: new { controller = "Finansiering", action = "Carta" });

            // Ydelser
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Biler", url: "Ydelser/Biler", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Biler" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Varebiler", url: "Ydelser/Varebiler", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Varebiler" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Finansiering", url: "Ydelser/Finansiering", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Finansiering" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/SaelgDinBil", url: "Ydelser/SaelgDinBil", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "SaelgDinBil" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Vaerksted", url: "Ydelser/Vaerksted", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Vaerksted" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Klargoering", url: "Ydelser/Klargoering", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Klargoering" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Ombytningsret", url: "Ydelser/Ombytningsret", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Ombytningsret" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Engros", url: "Ydelser/Engros", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Engros" });
            routes.MapRoute(name: "Ydelser/Klager", url: "Ydelser/Klager", defaults: new { controller = "Ydelser", action = "Klager" });

            //Default
            routes.MapRoute(name: "Default", url: "{controller}/{action}", defaults: new { controller = "Home", action = "Forside", id = UrlParameter.Optional });
        }
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2017 - 14:46 #15
Uden at vide hvad du så ændrer hvad er det så der "ikke virker"?
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 15:08 #16
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2017 - 15:23 #17
Og du har korrekte mappe- og filnavne? Hvad sker der når du debugger?
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 15:30 #18
Det ved jeg ikke hvordan man gør
Avatar billede yanay Praktikant
26. februar 2017 - 15:39 #19
Jeg har korret mappe og fil navn
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2017 - 16:38 #20
Debug er en essentiel måde at finde fejl på så det må du læse lidt op på. Får du buildet projektet uden problemer og uploadet alle filer, også fra bin?