Avatar billede Freaky Novice
26. februar 2017 - 09:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort står pludselig af?

Hej,

Jeg har en selvbygget computer som har virket i mange år end til jeg opgraderede den med SSD samt nyt grafikkort som kunne køre 4k på den nye monitor jeg også havde købt. Dog er det sådan at den pludselig efter noget tid  mister signalet til skærmen og grafikkortet begynder (ikke altid, men ofte) at køre på fuld speed. Er jeg ikke tilstede når det sker kan jeg se at den har slukket sig selv og jeg kan derefter slet ikke tænde den igen uden at have taget alle ledninger fra og kigget i den og så sætte den til igen og så virker den lidt igen.

- Jeg ved ikke hvad det er, men har prøvet at downgrade mit Nvidia version fordi vi troede det var det der gjorde det.

- Når jeg kører Furmark kører den også fint nok da det blot er pludselig at den går ud.

Grafikkortet: MSI Geforce 1060
SSD: Samsung 250 gb
Processor: Intel core i5-2500k @ 3.30 GHz

Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe og hvis i har spørgsmål spørger i endelig bare!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. februar 2017 - 11:33 #1
Hvad er din PSU på ?
Avatar billede Freaky Novice
26. februar 2017 - 11:45 #2
Det er en cx600
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 11:55 #3
Hvilket styresystem er der installeret?
Avatar billede Freaky Novice
26. februar 2017 - 12:41 #4
Det er Windows 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 13:05 #5
Du skriver at "den har virket i mange år". Så må der da have været et andet styresystem installeret tidligere, da Windows 10 jo først blev frigivet i juli 2015.
Det kunne måske tænkes, at der er en konflikt mellem grafikkortets driver og Windows 10! Det er kun et gæt !

https://www.msi.com/Graphics-card/support/GeForce-GTX-1060-GAMING-6G.html#down-driver
Avatar billede Freaky Novice
26. februar 2017 - 13:07 #6
Ja tidligere havde jeg vidst windows 7. Det giver meget god mening, men forstår bare ikke hvorfor det er der på både den nye version jeg har opdaterede til og den gamle som jeg jo nu er downgraded til? efter jeg downgradede virkede den uden problemer i godt 2-3 uger
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 13:25 #7
Prøv at installere programmet Speccy, der er et program der viser en masse om bl.a. temperaturen på CPU, HDD og ikke mindst GPU´en.
Programmet er gratis!

https://www.piriform.com/speccy
Avatar billede Freaky Novice
26. februar 2017 - 16:46 #8
Det har jeg prøvet bare med noget der hedder Open hardware monitor, og alle temperature ser ud til at være som de skal?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. februar 2017 - 21:31 #9
Har du efter problemet er opstået, forsøgt en clean install af windows ?
For som ErikHG, kan det jo sagtens skyldes en "fejl" i en komponent i windows 10.
Så det ville da være værd at prøve en ny install af windows 7 og efterfølgende windows 10.
Ved det er en større omgang, men hvis det kan spare et GFX eller hvad der måtte være galt, er det da værd at forsøge.
Avatar billede Freaky Novice
01. marts 2017 - 17:50 #10
Hej,

Tusind tak for jeres svar! Jeg tog computeren op og tjekkede alle ledninger og det viste sig så at kablet til moderboarded ikke var sat ordentligt nok ind, hvilket muligvis har gjort det. Jeg har ikke oplevet noget siden i hvert fald. men krydser forstat fingre for at problemet ikke kommer igen. :)