Avatar billede barth Professor
26. februar 2017 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2013, brugernavn og adgangskode

Jeg har et irriterende problem med mit mail program Outlook (Office 2013) på mit domæne.

4-5 gange om dagen får jeg en boks der siger angiv brugernavn og adgangskode for følgende server.

Jeg trykker bare gem adgangskode og ok.

Jeg har været inde i mine brugeroplysninger på Outlook og den siger ok til brugernavn og password og sender testmail der kommer fint frem.

Hvad pokker kan der være galt? Håber I måske kan hjælpe.

Jeg har spurgt Surftown der leverer mit domæne. De foreslår, at jeg fjerner e-mail kontoen og installerer igen, men jeg tror ærlig talt det ikke er et seriøst bud. Og jeg har jo ikke meget lyst til det. Så vil jeg nok hellere leve med at få disse meddelelser. Jeg har prøvet at kører installationen af Office 2013 igen og bedt den reparere. Uden held.

På min iMac og iPad kommer mails frem uden problemer. Jeg kører Windows 10.
Avatar billede INK Ekspert
26. februar 2017 - 10:13 #1
Kan det skyldes, at dine 3 enheder henter post på samme tid, mens din udbyder kun tillader 1 opkobling på serveren? Har undertiden samme problem med YouSee mail.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. februar 2017 - 11:48 #2
Jeg har periodisk nogenlunde samme problem bare med Windows Live Mail på min stationære der kører med Windows 7.
På min "nye" brugte pc, ligeledes med Windows 7, har jeg installeret Outlook 2013.
Jeg har (endnu) ikke oplevet dette på den bærbare, men det er irriterende.
Jeg har YouSee som udbyder.
Avatar billede barth Professor
26. februar 2017 - 12:08 #3
Hej Ink.

Det ved jeg ikke, men jeg vil spørge Surftown. Tak for idéen.
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2017 - 14:57 #4
Prøv at kikke på hvor tit dine enheder kobler på serveren for at tjekke om nu post er ankommet. Gælder både iPad og iPhone samt din PC. Sæt frekvensen lavt, så er risikoen for sammenstød mindre. Hente ny post 1 gang i timen er vel ok for de fleste.
Avatar billede barth Professor
21. maj 2017 - 15:37 #5
Hej Ink. Det vil jeg overveje, selv om jeg ikke er så begejstret for kun at hente mails en gang i timen. Men tak for forslaget.