Avatar billede Kristian Praktikant
26. februar 2017 - 11:44 Der er 2 kommentarer

Programmer forbruger over 4gb RAM selvom de intet laver.

Hej alle

Jeg har en computer af ældre dato, der kører windows 7. Den har 6 gb RAM og 2,80 GHz i7-2649M processor.
Mit problem opstår hvis jeg prøver at køre programmer der tager lidt mere computerkraft, i mit tilfælde matlab, SNAP, maple el.

Under en given opgave kan hukommelsesforbruget i enkelte tilfælde stige til 4 gb. Når opgaven så er færdig og programmet egentlig ikke laver noget, bruger den stadig 4 gb RAM?

Det gør hele computeren utrolig langsom. Den eneste løsning jeg har indtil videre er, at genstarte programmet??
Kan det passe?

Nogle der ved, hvad man skal gøre, for at holde forbruget nede, eller hvad der ellers er i vejen?!

Vh.
Kristian :)

Et screendump :)
http://imgur.com/RvYSXni
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2017 - 12:27 #1
prøv dette tip
http://medicine.arizona.edu/helpdesk-article/clear-memory-cache-windows-7
så har du en genvej som du klikker på når du har lukket snap
Avatar billede Kristian Praktikant
26. februar 2017 - 14:02 #2
Jeg prøver!