Avatar billede andersh Novice
27. februar 2017 - 14:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forklaring paa hvor dataen gemmes i W10

Hej
Jeg haaber paa lidt hjælp fra PC eksperter da jeg bruger Mac normalt saa tilgiv mig :-). I huset her er der blevet inkøbt en HP Laptop ENVY med 128 SSD og 1To HDD hardrive.

Jeg gaar ind under Storage og finder de to HD. SSD'en er paa drive C og 1 To HDD er paa  Drive D.

Under dette ser jeg 5 steder hvor jeg kan ændre hvor data skal gemmes.
1: et ikon af en PC : New apps will be save to
2: et ikon af Mappe: New Doc. will be save to
3: New music wil be save to
4: Nez pictures wil be save to
5: New videos wil save to

Som standard var de alle sat op til at gemme paa SSD drive C.

Lige for at forstaa den første. Nye apps.. Er det Chrome, firefox, open office og andre programmer som man henter ?

Jeg har prøvet at ændre de 3 sidste til at gemme data paa drive D i stedet for. Men naa jeg ligger fotos ind i mappen Pictures kommer de ikke paa Drive D som jeg satte denne op til via 4. mulighed som hed New Pictures.

Jeg tænker saa at det er fordi at billederne er lagt ind under mapper saa jeg ændre ogsaa nr 2 til at blive lagt paa drive D.

Jeg prøver igen at ligge nye bileder ind i mappen Pictures men stadigvæk er ikke noget ændret og alt er stadigvæk paa drive C.

Saa det ser ikke ud til at ændre noget at jeg ændre paa hvor de forskellige ting skal gemmes...

Jeg er ikke helt med paa hvad de 3 sidste muligheder fungere. Alstaa nye billeder, vidoer og musik.
Da jeg jo ligger det ind under mapperne som kommer W10, Musik, billeder og vidoer.

Undskylder hvis det er lidt rodet med jeg haaber at i er med paa hvad jeg mener, jeg er noget rundt paa gulvet over hvad der menes og hvordan det fungere og hvorfor intet ændres selvom jeg har ændret hvor data skal gemmes.

Mange tak
mvh
anders
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2017 - 15:04 #1
jeg har så en dansk windows.
Start Stifinder, i venstre side gå ned til 'denne pc', og derunder er fx 'billeder' - højreklik på den, og vælg 'egenskaber' - så fanebladet 'placering'. Der er sti til hvor billeder gemmes. Du kan klikke på 'flyt' og skifte placeringen til fx 'd:\billeder' - så vil den foreslå, at flytte alle nuværende billeder dertil, og fremtidige vil også ligge der.
Musik og Videoer mapper kan flyttes til d-drevet på samme måde.
Avatar billede andersh Novice
27. februar 2017 - 15:37 #2
Hej
Tak men det er W er da godt nok noget langhaaret noget.. Kan du svare paa hvad de 3 sidste ting fungere ? Hvorfor ændre disse mapper sig ikke naar jeg har valgt i systmet at de skal likke paa Disk D ?
Avatar billede andersh Novice
27. februar 2017 - 15:46 #3
nu prover jeg at trykke paa flyt til.
Det jeg ser er: Ondrive, Brugerne paa PC'en, Denne PC, bibliotek.
Saa hvad her ? jeg kan ikke bare skrive d:\billeder aabenbart
Avatar billede andersh Novice
27. februar 2017 - 15:52 #4
Hej igen
Jeg provede , jeg gik ind paa D drive og fandt en mappe der og det ser ud til at virke.
Men forstaar stadig ikek stystemet :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2017 - 16:06 #5
windows har et meget åbent filsystem, hvor alle programmer kan se alt - ikke den beskyttelse, som der er i mac.
Start evt på http://windows10-guide.com/
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2017 - 21:25 #6
en pc gemmer tingene der hvor DU gemmer dem.
få styr på din computer og hvor dine ting er.

lav f.eks nogle mapper på D: drevet:
/billeder
/film
/dokumenter
/programmer
/musik

sorter dine ting, læg dem der. så ved du altid hvor de er.
og det er nemmere at tage sikkerheds kopier.