Avatar billede Phell0x Praktikant
27. februar 2017 - 19:42 Der er 2 kommentarer

PC fryser i starten - Skærmen blinker og så virker den

Undskyld hvis det bliver lidt langt:
Min blæser har haft nogle problemer og jeg prøvede derfor at afmontere den (kun fra kabinettet, ikke ledninger) og lige støve den af std. med 'luft på dåse'.

Jeg satte vandkøleren (blæseren til den) på plads og tændte min PC. Herefter kommer den ind i windows og den loader UTROLIG langsomt og hele computere fryser med få sekunders mellemrum.

Dette går over i, at jeg nu genstarter den og så fryser den 1 gang i cirka 10 - 20 sekunder og så blinker skærmene sort og så virker den fint.
Jeg har prøvet at rette lidt på grafikkort, bundkort osv. (ikke pille noget af eller noget, men bare lige sikre mig alle ledninger og alt er monteret ordenligt, selvom jeg ikke har rørt det).

Er der nogle der kan hjælpe mig? - Synes det er mærkeligt jeg kun rørte min blæser til vandkøleren og så fryser den i starten nu.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2017 - 05:00 #1
evt- er kølingen helt i stykker, hvorfor CPU tænder/slukker.
det er ikke klogt at køre videre, før du ved hvad temperaturen på CPU er når den kører.

kan du se det i BIOS ?

dobbelt check alle dine harddisk kabler.
en dårlig harddisk trækker en maskine helt ned i hastighed.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. februar 2017 - 13:47 #2
For at kontrollere temperaturen kan du downloade programmet Speccy.
Dette viser en masse om pc´en generelle tilstand, men ikke mindst temperaturer, noget der er meget væsentligt når det gælder computere, for høj varme er nemlig en af elektronikkens værste fjender.

https://www.piriform.com/speccy