Avatar billede svla Mester
02. marts 2017 - 09:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Låst Diagram på excelark

Bruger Professionel office 2016.

Har i Excel online hentet en Excel skabelon som indeholder 1 indtastningsark, og 1 ark med et diagram som viser dataene fra indtastningsarket.
Nu vil jeg gerne øve mig lidt på det der med diagrammer, men på arket med diagrammet er næsten alle funktionerne i menuerne nedtonet og intet kan gøres.
Nu er jeg ellers ret god til Excel, men kan ikke finde ud af hvordan diagrammet / Excel arket er låst, det er i hvert fald ikke på den normale måde.
Måske en eller anden, som er god til det med diagrammer lige kan hjælpe mig med og forklare hvorfor og hvordan det er låst.
Avatar billede posten Ekspert
02. marts 2017 - 12:18 #1
prøv at hente en der er ældre en 2013 eller 2010 og se om problemet er det samme
Avatar billede svla Mester
02. marts 2017 - 14:01 #2
Hej
Fandt selv ud af hvad problemet var,
- det var at diagrammet først er oprettet på indtastningsarket, og via funktionen "Flyt diagram" er det flyttet til et nyt ark.
Når det er flyttet til det nye ark er næsten alt er låst, og det er kun diagrammet som der kan redigeres i.
- Man kan jo også starte helt fra bunden og oprette sit eget diagram på et nyt ark, så er der ingen problemer, kun et større arbejde med og få det lavet.
Avatar billede svla Mester
02. marts 2017 - 14:03 #3
For øvrigt, tak for dit forslag, men jeg fandt selv ud af hvordan det hang sammen.