Avatar billede nemlig Professor
04. marts 2017 - 15:34 Der er 8 kommentarer

Error_reporting

Hejsa.
Jeg har et PHP script kørende hos One.com, men som ikke afvikles.
Der returneres en "HTTP ERROR 500" i Google Chrome og i Firefox en blank skærm.

Jeg har på One.com's kontrolpanal aktiveret "PHP-fejlmeddelelser og jeg har øverst i mit script angivet "error_reporting(E_ALL);"

Findes der en metode til at få præsenteret fejlen.
Scriptet fungerer i øvrigt fint på et andet site hos One.com.
Avatar billede acore Ekspert
04. marts 2017 - 15:46 #1
Hvis PHP ingen fejl giver og der intet udskrives, som kan lede dig på sporet af problemet (prøv evt at bruge view-source i browseren, for at se hvad der udskrives), kan du lægge udskrifter ind af status og variable undervejs i dit script.

Prøv også at overveje forskellene mellem det site, hvor det kører, og det hvor det ikke kører. Fejlen må ligge begravet der et sted.
Avatar billede nemlig Professor
04. marts 2017 - 16:00 #2
Tak for input. Nu kommer der fejlmeddelelser - det lader til, at der er over 1 times forsinkelse hos One.com, fra jeg har aktiveret det, til det virker. De skrev 20 min.

Men det er underligt. Jeg har fx. nu ændret min kode til noget helt simpelt:

<?php
echo "Test";
?>

Er indtastet i Notepad++ og med kodningen UTF-8 uden BOM

Så får jeg denne fejl:
Parse error: syntax error, unexpected '"Test"' (T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING) in /customers/c/f/c/storskovlejren.dk/httpd.www/booking/lejekontraktVersion.php on line 1
Avatar billede nemlig Professor
04. marts 2017 - 16:04 #3
Har lige prøvet at åbne/redigere filen i Filezilla og kan se, at mellerum og linjeskift er fjernet. Hmmm.... der må være en indstilling, der driller mig.
Avatar billede acore Ekspert
04. marts 2017 - 16:10 #4
Lyder som om du er på rette vej. Koden i #2 ser rigtig ud og bør køre.
Avatar billede nemlig Professor
04. marts 2017 - 16:17 #5
Så har jeg fundet problemet, men ikke hvorfor.
Det er mit FTP-Program Filezilla, som ændrer i filerne ved upload.
Programmet har jeg opdateret i dag, da der lå en ny version.

Jeg har i stedet uploadet mit script via One.coms kontrolpanel, og så virker det.
Avatar billede nemlig Professor
04. marts 2017 - 16:24 #6
Filezilla uploader åbenbart filerne som "ascii". Jeg kan også se, at filstørrelsen er blevet mindre, når de er kopieret til serveren. Så der fjernes noget.
Hvis jeg uploader filerne som "binær", så virker det og filernes størrelser ændres ikke.

Dette problem er jeg aldrig tidligere stødt på. Lugter af en fejl i Filezilla efter seneste opdatering.
Avatar billede acore Ekspert
04. marts 2017 - 16:51 #7
Bruger ikke filezilla, så der kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede expnet Seniormester
05. marts 2017 - 00:08 #8
Brug "netbeans" så er du har du ikke de problemer, og der kan du også tilføje ftp og så har du det ligge på pc'en retter noget gem og upload. Dejlig program. Hvis du for brug for hjælp med "netbeans" så smid en pm her på exp, så skal jeg hjælpe dig på vej