Avatar billede Oliversoe Novice
05. marts 2017 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Råd om hvilken forstærker jeg skal bruge til mit anlæg.

hej! jeg har tænkt mig at købe to af de her højtalere: https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/cerwin-vega-sl-5m-kompakthojttaler/#Tilbehr
Men jeg ved bare ikke hvilken forstærker der ville være god til højtalerne.

HJÆLP!
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2017 - 17:39 #1
Hvad skal de bruges til? Er det musik fra PC/nettet/spil, eller ...?
06. marts 2017 - 02:46 #2
Den billigste low-range stereo forstærker med minimum AUX er alt hvad du behøver. De er ganske nemme og uproblematiske at spille op :-)
Avatar billede Oliversoe Novice
06. marts 2017 - 19:03 #3
De skal bruges til musik, og jeg leder efter en forstærker der kan fungere med de her højataler. Jeg skal kunne afspille med et AUX kabel eller bluetooth ( bare det der er billigst)
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2017 - 20:42 #4
Som MightyProcrastinator skriver, enhver stereoforstærker vil kunne bruges. Hvis du også vil streame via bluetooth, skal du enten købe en forstærker, som allerede har bluetooth indbygget (og det bliver måske halvdyrt), eller du kan købe en enhed som denne og slutte den til din forstærker:

https://www.hifiklubben.dk/streaming/bluetooth/argon-bt2-bluetooth-receiver/

De tre fra Hi-Fi-klubben i linket herunder kan alle bruges, men du kan også prøve at lede efter brugte forstærkere:

https://www.hifiklubben.dk/sammenlign-produkter/?compare=CAMAM5BK+DENPMA520AEBK+NADC316BEEGR+