Avatar billede BentTh Juniormester
07. marts 2017 - 10:42 Der er 2 kommentarer

udskriv skrivebeskyttet ark

Kan nogen hjælpe med et problem med at udskrive et udsnit i Excel, der er skrivebeskyttet?
Området indeholder nogle celler, der er skrivebeskyttet:

1-----2-----3.....X.....51
.
11---12---13---X----52

Normalt, når arket er ubeskyttet, stiller jeg markøren i celle 1, holder schift+ctrl nede og markerede det ønskede udskrevne område med piletasterne, til ønsket sidestop. Når jeg skrivebeskytter et område kan den trafik bare ikke benyttes mere.
Antallet af A4-sider der udskrives er variabel, og i forvejen definere ønskede antal sider er uoverskuelig.
Skrivebeskyttelsen er primært for at en anden bruger ikke ufrivilligt ødelægger en formel, så en frigivelse af skrivebeskyttelsen i hver enkelt tilfælde, er ikke ønskelig.
BT
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2017 - 22:53 #1
Som udgangspunkt kan du jo vælge om det skal være muligt at markere beskyttede celler når du vælger ark-beskytter

Alternativt kan du skrive adressen (eks D6:H200) i navnefeltet (det hvide felt over kolonne A)
obs du får ikke en synlig markering, men området er markeret
Avatar billede BentTh Juniormester
09. marts 2017 - 10:33 #2
Jeg er med på metoden at angive venstre øverste hjørne og nederste højre, og på den må ?skræve? hen over et felt med beskyttede celler, men metoden er lidt uholdbar når fler bruger arket/projektmappen, og antallet af sider varierer meget.
Man kan også i forvejen navngive området for side 1, side 1+2, osv.