Avatar billede madsberg Juniormester
07. marts 2017 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afbryde/slette mine kæder

Jeg er ved at blive tosset. Jeg har nogle kæder til nogle gamle filer jeg ikke bruger mere og ikke henviser til mere (PS! Har søgt hele filen igennem uden at finde kæder til disse filer), men de står der stadigvæk og jeg kan ikke slette dem/afbryde kæden/skifte kæde. Jeg har ingen navne i filen (ingen navnestyring), så det er heller ikke det. Har også prøvet at slette de gamle filer, men kæderne er der stadigvæk (Fejl: Kilden blev ikke fundet)l.
Jeg ved simpelhen ikke hvordan jeg får kæderne væk.
Avatar billede ebea Ekspert
07. marts 2017 - 11:07 #1
Prøv at vælge "data" i menulinjen, og "rediger kæder", og i boksen som kommer frem, vælger du "Skift kilde", og der henviser du nu til den fil som er den du bruger aktuelt. Derved skulle dine links blive opdateret til din aktuelle fil, og ikke andre links!
Avatar billede madsberg Juniormester
07. marts 2017 - 11:32 #2
Det har jeg prøvet mange gange uden held, altså redigere/omdøbe/afbryde/skifte kilde.

Alle de ønskede kæder er pt. kun til én fil.
De 2 gamle filer, som der ikke er kæder til (men som stadig står som kæder) er tomme. Der er ingen direkte henvisning til dem (jeg tænker måske et eller andet sted langt inde skulle være henvisning; måske i en makro eller et navn), men kan virkelig ikke finde denne henvisning.
Avatar billede ebea Ekspert
07. marts 2017 - 12:28 #3
#2 - Selvom du skriver, at du har prøvet masser af ting, så kan jeg se af dit svar, at du stadig skriver, at der er kildehenvisning til 2 filer (kæder). Og det er til sådanne filer, du skal afbryde forbindelsen, ved at henvise til den fil du bruger, aktuelt. Derved fjernes disse kæder.
Ellers prøv at uploade din fil, så der kan ses hvad der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 13:58 #4
Har du måske nogen forbindelser under fanebladet data - forbindelser?
ellers kan du også prøve at kopiere dine ark til et andet dokument -derved bør du også bryde dine henvisninger
Avatar billede madsberg Juniormester
07. marts 2017 - 14:45 #5
Der er ingen forbindelser under data - forbindelser.
Jeg har nu prøvet at kopier mine 8 ark over i en anden fil en af gangen og samtidigt checket mine forbindelser.
Dette har isoleret mit problem til 2 ark. 1 ark pr. kæde (de 2 kæder jeg ikke kan slette).
Men hvis jeg markerer alle celler i de 2 ark og trykker på Delete, således at der ikke står nogen data i de 2 ark, så er forbindelserne der stadig. Så det er ikke noget der står i arkene, men noget andet bagvedliggende. Men selvfølgelig fjerner jeg kæderne hvis jeg sletter de 2 ark.
Avatar billede madsberg Juniormester
07. marts 2017 - 15:11 #6
Nu har endnu isoleret mit problem til en fil med et ark (hvis jeg finder løsningen på den ene kæde, så har jeg også løsningen til den anden).
Arket er tomt for data og der er ingen makroer eller datavalideringer eller betingede formater. Ingen farver eller rammer. Ingenting, men kæden er der stadigvæk.
Avatar billede jens48 Ekspert
08. marts 2017 - 17:56 #7
Husk at checke om der er navngivne områder der refererer til andre filer
Avatar billede madsberg Juniormester
09. marts 2017 - 18:05 #8
Nu har jeg fundet ud af hvad det var. Det var betingede formater. Jeg synes ellers jeg havde prøvet at slette dem, men det virkede her til sidst. Jeg ved ikke hvem jeg skal markere som løsning, men alt i alt synes jeg Thomas S gav mig den bedste idé med at isolere problemet ved at kopier mine ark til et andet dokument. Håber det er okay.
Tak for hjælpen.