Avatar billede jesperodde Mester
07. marts 2017 - 16:53 Der er 3 kommentarer

Flytning af IMAP

Det lyder ved første øjekast simpelt når det er IMAP, da man jo kan have alle mails liggende lokalt. Men er der ikke noget, man skal være opmærksom på, når man vil flytte sine mails fra én udbyder til en anden? Jeg vil nødig komme til at kvaje mig, så jeg mister det hele :-)
vh Jesper
Avatar billede martens Guru
07. marts 2017 - 18:03 #1
IMAP ligger ikke lokalt, men på serveren...

Jeg vil klart anbefale en klient til at foretage flytningen af dine mails, eksempelvis Outlook, der kan eksportere dine mails til en såkaldt PST-fil ( ja det hedder den,- det er gammel strøm fra dengang vi kørte med Windows 3.1x og mailen-filerne hed noget med PoST-office ;o)

Ellers kan du, i hvert fald med den seneste versioner af Office, starte 2 sessioner op af Outlook ( en med den gamle IMAP-konto som den primære og en hvor den nye IMAP er den primære ) Begge konti vil figurere i begge vinduer, men det er blot som at have to "Stifindere" åbne. Så kan du trække mails fra den gamle konto over i til den nye konto..

Håber det gav mening..

mvh martens
07. marts 2017 - 22:01 #2
Bare for en god ordens skyld; når du siger "fra en udbyder til en anden", hvad mener du så? Er det fra en mailklient til en anden, eller er det et spørgsmål om at I skifter ISP? (internet udbyder; jeg gør det også)

Lad mig spørge på en anden måde; hvad er det helt præcis for en opgave der skal udføres?
Jeg beklager hvis jeg skaber forvirring, har absolut ingen indvendinger imod indlægget fra #1. Jeg blev bare i tvivl om, hvad spørgsmålet helt nøjagtig dækkede over - men det kan også sagtens være et spørgsmål om, at jeg selv er den forvirrede part !

"( ja det hedder den,- det er gammel strøm fra dengang vi kørte med Windows 3.1x og mailen-filerne hed noget med PoST-office ;o)"

KUDOS ! Jeg er ikke den eneste med den slags sære tendenser! :-)
Jeg fandt et gammelt Win 3.11 installations kit, møjsommeligt håndskrevet på 10 stk. 3.5" floppys, da jeg rodede op i nogle lidt (ahem) ældre ting for ikke så længe siden.. Hæhæ!
Avatar billede jesperodde Mester
08. marts 2017 - 09:40 #3
Tak til Martens, tænkte nok, at jeg endte med de goe gamle pst'er... Dem brugte jeg altid til at flytte POP3 Outlook fra én pc til den næste, men det er første gang jeg skifter ISP medbringende en IMAP-konto. Spekulerer i øvrigt på hvordan man nemt sletter fx alle mails, der er over 3 år gamle... Får altid et chok, når jeg ser størrelsen af en pst.
Men tak for hjælpen, nu vil jeg se på næste kapitel, nemlig migreringen af en samling WP sites til den nye ISP :-)
Årsagen? Jeg er såmænd bare "flygtning" fra et hotel, der er blevet invaderet af en stormagt med meget mindre plads til sådan nogen som mig. Gæt selv :-)
Til MightyProcrastinator: Kender det godt, jeg har de særeste ting liggende, selv om meget er smidt ud. Fandt bl.a. en papir-kontrakt (!) om internetadgang fra Danadata, tilbage fra dengang TDC ikke troede på dette sære net - men endte med at købe hele firmaet, inklusive Preben Mejer. The rest is history... (Sendte i øvrigt kontrakten til Preben M, som blev meget glad)

Go onsdag, vh Jesper

PS: Sjovt at jeg en dag pludselig var novice, mon det skete da Eksperten skiftede platform???