Avatar billede lurup Ekspert
08. marts 2017 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobil pakker med IP telefoni

Hej

Hvad vil i vælger som udbyder  ??
Jeg er på en efterskole og vi har brug for 10 mobiler abonnenter samt 2 ip telefoner ??

Ikke det vilde forbrug
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2017 - 00:19 #1
Har jeres efterskole ikke en IT administrator der bør håndtere den slags?
Mobile IP telefoner er vist ikke særlig attraktive da du med en almindelig mobil kan installere programmer der kan den slags. Eksl. Kan du lave IP telefoni via facebooks messenger, viber, skype m.m. Dvs. at data i abonnementet er vigtigst.

Men IP telefoner er ikke mobil telefoner, da de fungere sam almindelige fastnet telefoner bortset fra teknologien de bruger til at ringe med. Men mobil telefoner kan godt være IP telefoner.
Så er det sådan noget her du søger?
http://www.edbpriser.dk/fastnettelefon/gigaset-s650h-pro-id-11774283.aspx

Hvis det er mobil telefoner så bare køb et par android telefoner der kan fås til ret billige penge.
Avatar billede lurup Ekspert
12. marts 2017 - 01:06 #2
Fedt...
Jo det er mig der er it manden i firmaet og er lidt træt at den løsning vi har i dag.
vi har brug for en almindelig mobil udbyder der kan på en eller anden måde kan hånter  2 IP telefoner eller samme funktioner som disse.

Vil det sige at jeg kan købe 2 af dem du henviser til og derefter få de 10 mobiler og de 2 nye over på fx CCB ??
Skal der gøres noget spec ved de 2 nye ??? Hvad med vores ip nummer ??

Glæder mig til dit svar ...
Forsat god weekend
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2017 - 02:22 #3
Den jeg henviser til der er en ganske almindelig fastnets-telefon med IP funktionalitet.
Det jeg forstår af det du siger er at i allerede har 2 IP telefon numre til skolen. Disse 2 vil du gerne have flytte over på 2 mobiler. Så når folk ringer til de 2 numre er det en mobil der ringer i stedet for en fastnets telefon. Går ud fra at det er fordi i gerne vil kunne gå rundt på skolen og have telefonerne med jer, er det korrekt forstået?
Avatar billede lurup Ekspert
12. marts 2017 - 02:59 #4
Det kan jeg næsten svare ja til.
Der fungere fint i dag med 2 ip telefoner og 10 mobiler . Vi har det ved IPvision.

Deres udlandspakker er ikke gode derfor har chefen bedt mig om at finde en anden løsning.
Jeg har ringet lidt rundt dog uden noget løsninger da ingen af de billige selvskaber har ip telefoni.

Hvis vi skifter skal det være så skolens 2 nye telefoner skal viderestille en opkald , fx til  pedellen eller andre af de 10 mobiler
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. marts 2017 - 03:39 #5
Sådan en løsning kan du ikke få ved CBB. Det er kun et mobil selskab og røre ikke ved fastnet.
Skal IP telefonerne viderestille permanent eller kun midlertidigt i løbet af dagen?

En mulighed er "fastnet på mobilen" som der stadig er selvskaber der gør i. Eksl. 3. De har et abonnement som hedder "3Hjemmenummer" hvor fastnets numret bliver lagt ud på en central med en fast viderestilling. Mobilen der viderestilles til har derfor 2 telefon numre, både fastnet og mobil nummer. Problemet er at du nok ikke lige kan ændre på hvilket nummer der viderestilles til uden at kontakte 3. Samme problem tror jeg der vil være de fleste steder i mod et gebyr. Fordelen er dog at viderestillingen fra fastnet til mobil er gratis, du betaler altså ingen takst for at modtage opkald.
https://support.3.dk/hc/da/articles/204453017-Om-3Hjemmenummer

Anden mulighed er at lave viderestillingen fra fastnet telefonerne. Problemet her er at "du" betaler for viderestillingen og ikke den der ringer op. Personen der ringer op betaler for opkald til fastnet, du betaler så for viderestillingen fastnet til mobil.
Tjek eventuelt her. (ved ikke hvor opdateret priserne er) http://mifon.dk/prissammenligning

Hvis du vil have det hele samlet under ét tag, så er jeg bange for at dine valgmuligheder er ret små, TDC, Telenor, IPvision m.m.
Desuden skal det sikkert også være en erhvervsløsning. Der ved jeg ikke helt hvilke muligheder der er tilgængelig.

Spørgsmålet kunne være. Hvad bruger i egentlig fastnettet til udover at modtage opkald fra forældre?
I kunne jo vælge 12 mobiler i stedet for, hvor 2 af dem har "fastnet på mobilen" som nævnt ^^^ og så bruge disse 2 mobiler som jeres nye "fastnet" Problemet her er at pedellen skal have 2 telefoner med sig, den nye "fastnet" og hans egen pedel mobil (pedelobil) og når i ringer fra dem så ser folk mobil nummeret og ikke fastnet nummeret.

Ja, det er svært at sige uden at man kender jeres forbrug og behov ret godt.