Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win 10 kan ikke finde USB ekstern HDD

Hej
Min næsten nye Seagate 1TB kan pludselig ikke findes på Denne PC.
Den registreres på Enhedshåndtering men den vej kan jeg jo ikke få den til at arbejde.
Der var ingen problemer for få timer siden, jeg ville lige tage en Back-up af mine programmer, men der har jeg  nok klokket i det ( igen -- igen) for den fuldførte ikke.
Mine andre 5 eksterne harddiske har ingen problemer med at melde sig på Denne PC.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 15:38 #1
Prøv lige at se efter i Diskhåndtering om disken har et drevbogstav.
Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 16:00 #2
Diskhåndtering ?? mente du Enhedshåndtering : der har den ikke et bogstav.

Diskhåndtering: Jeg har før ledt efter det ord men ikke fundet det....... hvor ??
Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 16:07 #3
Den kommer også frem i det der hedder Enheder og Printere
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 16:14 #4
Diskhåndtering: Hold windows knappen nede (den med flaget) og tryk på X
Så kommer der en liste frem i venstre side. Her er både Enhedshåndtering  og
Diskhåndtering og flere.
Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 16:29 #5
OK Valby !! så har jeg også lært det (så er det bare om jeg kan huske til næste gang, jeg er jo en gammel gut efterhånden).

I diskhåndtering kommer den frem som disk 2 og står som ikke-allokeret uden bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 16:41 #6
Den kan have mistet partitions tabellen. Er der data du vil redde?  Hvis ikke, kan du bare højreklikke og vælge ny simpel enhed. Så for du mulighed for at bruge hele disken  eller dele den op i partitioner.
Du kan også finde Diskhåntering i kontrolpanelet under Kontrol og sikkerhed, nederst
En gammel gut? Tja, jeg er 78 :-)
Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 16:55 #7
Nej Jeg vil gerne ind i den igen og måske starte helt forfra med en evt. formatering.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 17:03 #8
Så prøv med dette program at finde partitions tabellen.
Går ud fra, at din disk er MBR.
Oppe for oven er der en wizard, sæt den til automatisk.
http://www.minitool.com/
Avatar billede ranni Forsker
10. marts 2017 - 17:06 #9
For pokker !!!
Nu er den der !!!

Mange tak for din tålmodig  "valby"  til at lede mig igennem til en løsning.
Jeg er først i en sen alder blevet tvunget til at smide de gule Post-It væk og give mig til det her moderne "tøjeri"  - -  IT.

Mange tak for hjælpen  VALBY.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 17:09 #10
Ok :-)