Avatar billede fredly Novice
11. marts 2017 - 08:51 Der er 4 kommentarer

asus e402ma

hej har købt denne bærnar asus e402ma vil så gendan til fabriksind.

den køre op til 43% og skriver der skete en fejl,jeg slukke den,og nu vil den ikke starte op når man tænder skriver den asus og genstarter så igen.man kan ikke trykke på f9 på denne slags pc,hvad gør man så
Avatar billede amite Mester
11. marts 2017 - 10:05 #1
Jeg antager at du snakker om system restore fra Windows 10, da du ikke skriver andet?

En "restore til factory settings" er beskrevet her:
https://www.asus.com/support/FAQ/1013065/

Virker det ikke kan du enten fejlsøge, som beskrevet her:
http://www.thewindowsclub.com/system-restore-not-working-windows

Eller du kan hoppe direkte til bare at download windows 10 igen og smide det på en USB nøgle - og herefter geninstallere det.
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10
Husk at hente præcist den samme version som den du har installeret - ellers vil du ikke få lov at køre installationen færdig (grundet manglende licens). Henter du derimod den samme version af windows 10 som den som er installeret, burde det køre glat.
Avatar billede fredly Novice
11. marts 2017 - 12:49 #2
jep men kan jo ikke få lov til at komme til skrivebord igen,den hopper tilbage hele tiden under opstart
Avatar billede amite Mester
11. marts 2017 - 18:54 #3
Okay, så nu kan du slet ikke starte Windows op igen? I så fald ville jeg personligt blot rulle det på igen fra ISO'en som jeg linkede til tidligere - Det er jo præcist det du ønsker at opnå alligevel ved at lave en reset. Så det er næste fjollet at bruge tid på at finde en løsning på et reboot-loop, hvis du alligevel bare vil have Windows geninstalleret...

Ellers kan du sagtens fejlsøge. Som beskrevet her, ville være et udemærket sted at starte:
https://support.microsoft.com/en-us/help/927392/use-bootrec.exe-in-the-windows-re-to-troubleshoot-startup-issues
Men igen, spild af tid hvis du blot gerne vil have en "ren" Windows.
Avatar billede fredly Novice
11. marts 2017 - 19:46 #4
skal det startes fra blå skærm eller,det er kun den jeg kan komme ind i via f2