Avatar billede imma Forsker
13. marts 2017 - 13:32 Der er 83 kommentarer og
2 løsninger

Stratego brikker halv a4

Hejsa,

ungerne på min skole er helt vildt pjattede med stratego udenfor. Kunne så godt tænke mig at have vores eget sæt kort.

mangler måske lidt inspiration til at sætte en halv a4 side op hvor der står hvad figuren hedder f.eks FANE - og så et billede af fanen og nedenunder hvilke nogen de kan slå..

tænker at fanen har f.eks nummer 1 og kan slå ingen. spionen kan have nummer 2 og kan kun slå fanen og feltmarskallen..

hvis nogen ville kunne hjælpe, skal jeg selvfølgelig nok komme med mere info..

Og forstår udmærket hvis det er for besværligt, men skal jo prøve lykken
Avatar billede eurositi Ekspert
13. marts 2017 - 14:05 #1
De originale Stratego-billeder er klart at foretrække i min verden:
http://www.devleermuis.be/images/395.jpg

Så er det vel bare at lave en tabel i Word eller lignende og bruge et klippeværktøj til at klistre hver enkelt symbol ind i de enkelte ruder

Nedenstående giver et ret enkelt overblik over, hvem der kan slå hvad:
http://cdn2.spotidoc.com/store/data/004109921_1-a23805ecac552bf0c0b913a7d395125e.png
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2017 - 14:37 #2
feltmarskallen kan også slå spionen - det er den af de to, der rykker ind i den anden, der vinder.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. marts 2017 - 08:58 #3
Jeg kender ikke reglerne, så jeg skal bruge nøjagtige informationer om tekst og nummerering.
http://finnrasmus.dk/stratego.pdf
Jeg håber, at det virker. Min udbyder har flyttet ftp-serveren til en ny infrastruktur, og siden da har der været lidt bøvl.
Avatar billede imma Forsker
14. marts 2017 - 21:19 #4
Hejsa

1 Fane
2 spion
3 spejder
4 minør
5 bombe
6 sergent
7 løjtnant
8 kaptajn
9 major
10 oberst
11 general
12 feltmarskal

Har også en drøm om at lave et strategi spil men bare bytte disse karakterer ud med pokemon figurer
Avatar billede eurositi Ekspert
14. marts 2017 - 21:44 #5
Dette er reglerne:

Bomben kan ikke flyttes, men den kan dræbe alle, undtagen minøren. Bomben forbliver på brættet, selv om den udløses. Kun minøren kan fjerne den.

Fanen kan heller ikke flyttes. Fjenden må ikke nå frem til fanen, ellers har man tabt.

Spionen har kun ét formål: At slå først mod marskallen. I alle andre tilfælde dør den. Hvis marskallen slår først, dør spionen, og marskallen forbliver i spillet.

Spejderen kan springe hen over alle blanke felter i en lige linje. Alle andre bevægelige brikker kan kun flyttes ét felt ad gangen. Kun lige ud, bagud eller sidelæns.

De bevægelige brikker, bortset fra spionen har følgende rangorden (laveste først):
Spejder - Minør - Sergent - Løjtnant - Kaptajn - Major - Oberst - General - Marskal.
... Hvis to af samme rang møder hinanden, falder de begge.

Ingen brikker kan genoplives... Det er jo rigtig krig - ikke skak. ;-)

I brætspils-udgaven er der to søer, som ikke kan passeres. Heller ikke af spejderen.
... Så er der ikke flere regler.
Avatar billede imma Forsker
14. marts 2017 - 21:59 #6
Vi gør det simpelt - så i dette spil kan spionen kun slå feltmarskal og ikke omvendt så bliver der ingen tvister hvem der tog hvem først

Brik                          Hvem kan den slå
Fane            1    Ingen
Feltmarskal    12    Alle, undtagen spion og bombe (11,10,9,8,7,6,4,3,1)
General        11    Alle, undtagen feltmarskal og bombe (10,9,8,7,6,4,3,2,1)
Oberst            10    Major, kaptajn, løjtnant, underofficer, minør, spejder, spion (9,8,7,6,4,3,2,1)
Major            9      Kaptajn, løjtnant, underofficer, minør, spejder, spion(8,7,6,4,3,2,1)
Kaptajn            8      Løjtnant, underofficer, minør, spejder, spion(7,6,4,3,2,1)
Løjtnant            7      Underofficer, minør, spejder, spion(6,4,3,2,1)
Sergent          6      Minør, spejder, spion(4,3,2)
Bombe            5      Alle undtagen minør(12,11,10,9,8,7,6,5,3,2)
Minør            4      Spejder, spion og som den eneste kan minøren fjerne en bombe(3,2,5)
Spejder          3    Spion(2,1)
Spion            2    Feltmarskal(12,1)
Avatar billede imma Forsker
14. marts 2017 - 22:00 #7
Skal absolut ikke give nogen opgaver men hvis det er muligt vil jeg gerne kunne bytte de karakterer som du har lavet på blå og rød baggrund ud med 12 pokemons :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. marts 2017 - 22:04 #8
Nu fik man helt lyst til at spille stratego :-D Tror jeg skal lave mit eget spil. Tänkte man kunne laminere dem og så böje dem rundt om en skruekapsel, bare 2/3 rundt om og så have billedet på indersiden, så modstanderen ikke kan se hvad det er. Nogen der kan huske hvor mange af hver man skal have?
Avatar billede eurositi Ekspert
14. marts 2017 - 22:08 #9
40 brikker. Fordelingen er angivet i Wiki'en:
https://da.wikipedia.org/wiki/Stratego
Avatar billede imma Forsker
14. marts 2017 - 22:12 #10
12 Feltmarskal / mewtwo
11 general / dragonite
10 oberst / snorlax
9 major / (blastoise/venosaur/charizard)
8 kaptajn /(vaporeon/jolteon/flareon)
7 løjtnant / arcanine
6 sergent / pikachu
5 bombe /(ghastly/haunter/gengar)
4 minør / ditto
3 spejder / ratatta
2 spion / Mew
1 fane / chansey
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2017 - 19:54 #12
I mine unge dage havde vi 2 sæt i gang og en hjemmetegnet bane til de 80 brikker. Hvorfor gøre det let med bare at tage en fane.
Der er i øvrigt ingen grund til at skrive regler på brikker - med mindre der er voksne, der vil være med. Unge har styr på ranglister hurtigt.
Avatar billede imma Forsker
15. marts 2017 - 20:49 #13
Hold nu op hvor er du fantastisk....

Jeg er lige blevet informeret om at det er sjovt at spille 3-4 hold af gangen.  Vil det være helt umuligt at lave de samme to sæt spille kort også med grøn og gul farve ? Eller en anden farve?

En sidste lille mini forespørgsel - er det muligt at printe det mindre ud hvis det nu er alt for stort med en halv a 4 side ?

Du skal vide at al din utrolige seje hjælp gør en hel indskoling ufatteligt glade :)

På forhånd tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. marts 2017 - 21:40 #14
http://finnrasmus.dk/stratego2.pdf
http://finnrasmus.dk/stratego-pokemon2.pdf
Ved udskrivning bør du kunne vælge størrelse.
Jeg bruger Adobe Reader. Her er det nemt at vælge mindre størrelse og flere på samme ark.
Avatar billede imma Forsker
15. september 2017 - 13:17 #15
hej Finnrasmussen,

vil bare sige at vi har brugt dine kort usandsynligt meget, du er utrolig genial..

Jeg tænkte på om du ville kunne være endnu mere behjælpelig hvis jeg valgte nolge nye pokemons, vil gerne have til 3. klassetrin og de er helt klar på noget der hedder genration 2 pokemons...

hvis jeg skrev nogle navne ind ville det så måske være en mulighed eller er min kredit opbrugt.. du får selvfølgelig point
Avatar billede imma Forsker
15. september 2017 - 13:19 #16
og kan man egentlig vedhæfte billedfiler herinde... for kunne være så fedt hvis man kunne have både en forside og en bagside ligesom et almindeligt pokemon kort i flere forskellige farver...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2017 - 15:42 #18
Imma, klik på finnrasmussen navnet, så kommer du til en side, hvor du kan skrive en intern besked til Finn og høre ad. Ellers brug https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/216090
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. september 2017 - 09:14 #19
Hvis jeg har forstået det rigtigt, skal Pokemon figurerne på de eksisterende Stratego-kort udskiftes med 2. generation figurer og navne - og kortene skal have en bagside med delvis samme farve som baggrundsfarven på forsiden.

Jeg ved ikke meget om de to spil, så informationerne skal "skæres ud i pap" for mig.
Skriv navnene på 2. generation figurerne og hvilke Stratego-brikker, de skal erstatte.
Avatar billede imma Forsker
16. september 2017 - 10:17 #20
Ja jeg sender hvad der skal udskiftes.  Det er fordi der er 2-4 hold det spiller imod hinanden.  Så hvis bagsiden kunne have 4 forskellige farver - ville det være så fedt.  Og så med en pokeball i midten - muligvis kunne der med småt stå sfo baunehøj.  Ikke så vigtigt -
Avatar billede imma Forsker
18. september 2017 - 13:29 #21
12 Feltmarskal / mewtwo Tyranitar
11 general / dragonite Donphan
10 oberst / snorlax Ursaring
9 major / (blastoise/venosaur/charizard) Meganium  / Typhlosion  / Feraligatr
8 kaptajn /(vaporeon/jolteon/flareon) Umbreon  / Espeon
7 løjtnant / arcanine Ampharos
6 sergent / pikachu Scizor
5 bombe /(ghastly/haunter/gengar) Steelix
4 minør / ditto Miltank
3 spejder / ratatta Ariados
2 spion / Mew Murkrow
1 fane / chansey  Blissey

håber det giver mening
Avatar billede imma Forsker
18. september 2017 - 13:30 #22
altså dem med fed erstatter de andre :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. september 2017 - 14:57 #23
Et sæt bagsider havde været nok, men da jeg ikke ved, hvordan du indstiller printeren, er der et fuldt sæt.
http://finnrasmus.dk/2g-stratego-pokemon.pdf
http://finnrasmus.dk/2g-stratego-pokemon_bagsider.pdf
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. september 2017 - 15:06 #24
Det første link fryser min Internet Explorer. Jeg vender tilbage, når jeg finder løsningen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. september 2017 - 15:52 #25
Avatar billede imma Forsker
19. september 2017 - 16:45 #26
Det er helt vildt cool det der - igen er du en redningsmand... så må jeg prøve at klistre bagsiden på forsiden.    Kunne det være muligt med et andet billede af tyranitar - det skulle være en af de vildeste i spillet... den ser en anelse for nuttet ud :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. september 2017 - 21:13 #27
Tyranitar er udskiftet.
Avatar billede imma Forsker
20. september 2017 - 09:13 #28
Du er sublim
Avatar billede imma Forsker
20. september 2017 - 11:54 #29
må jeg spørge om en sidste mega stor tjeneste...

Jeg kan printe ud på begge sider af papiret, men hvis jeg nu havde en fil med alle de blå pokemons på en side og alle de blå bagsider til højre for dem og det samme med de andre sæt, så tror jeg at jeg vil kunne spare 4-5 timer - altså hvis det giver mening og det er simpelt
Avatar billede imma Forsker
24. november 2017 - 09:55 #31
hej igen igen igen... du skal bare lige have lidt feedback.. du er en helt i børnenes øjne, er det egentlig muligt at lave en stiplet linje ned imellem bolden og så pokemon figuren altså lige på midten, så jeg ved hvor jeg skal bukke kortet ??
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. november 2017 - 17:38 #32
Der er indsat streger.
Avatar billede imma Forsker
01. december 2017 - 09:30 #33
Tusind tak...

og tak for alle andre ting du har lavet.. det er verdensklasse...
Avatar billede imma Forsker
20. august 2018 - 12:59 #34
Hej Finn

Ved jeg sikkert er en pain in the butt - men har du mulighed for at lave en generation 3. hvis jeg finder de pokemons der skal bruges, det du lavede med bagsiden hvor der står sfo baunehøj, kan det være med fremhævet tekst, og så måske i en version der også hedder (0.A - 0.B - 1.A - 1.B - 1.C - 2.A - 2.B - 3.A - 3.B - 3.C)

og så en gigantisk tjeneste, aner ikke om det er muligt.. men i den PDF fil - kan man så gøre sådan at der er følgende
1 FANE (nr.1)
1 SPION (nr.2)
8 SPEJDER (nr.3)
5 MINØR (nr.4)
6 BOMBE (nr.5)
4 SERGENT (nr.6)
4 LØJTNANT (nr.7)
4 KAPTAJN (nr.8)
3 MAJOR (nr.9)
2 OBERST (nr. 10)
1 GENERAL (nr. 11)
1 FELTMARSKAL (nr.12)

hvis det ikke kan lade sig gøre, er det fuldstændig i orden :-)
Avatar billede imma Forsker
21. august 2018 - 11:06 #35
1 FANE (nr.1) - Hariyama
1 SPION (nr.2) - Glalie
8 SPEJDER (nr.3) - Luvdisc
5 MINØR (nr.4) - Swalot
6 BOMBE (nr.5) - Wailmer - Wailord
4 SERGENT (nr.6) - Sharpedo
4 LØJTNANT (nr.7) - Slaking
4 KAPTAJN (nr.8) - Metacross
3 MAJOR (nr.9) - Sceptile - Blaziken - Swampert
2 OBERST (nr. 10) - Milotic
1 GENERAL (nr. 11) - Salamence
1 FELTMARSKAL (nr.12) - Groudon
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
03. september 2018 - 17:45 #36
Der er ikke indsat ekstra sider i det antal, du nævner.
Hver fil ville blive på 40 sider, så de bliver for tunge at redigere.
Du kan styre antallet i dit printervindue. Pdf-filen er sideopdelt.
Når der skal bruges 8 stk. af side 15, så vælg: Udsnit, side 15, 8 eksemplarer.

http://finnrasmus.dk/3g-stratego-pokemon_roed.pdf
http://finnrasmus.dk/3g-stratego-pokemon_blaa.pdf
http://finnrasmus.dk/3g-stratego-pokemon_groen.pdf
http://finnrasmus.dk/3g-stratego-pokemon_orange.pdf
Avatar billede imma Forsker
03. september 2018 - 22:02 #37
Du er så genial...

En af børnene nævnte at 4eren og 6eren ikke kan slå 1eren.    Er det besværligt for dig at ændre, ellers ville det være fedt....
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. september 2018 - 12:34 #38
Før der laves nye pdf-filer (jeg har ikke sat mig ind i reglerne), er det så rigtigt, at 5'eren ikke kan slå 1'eren?
Avatar billede imma Forsker
04. september 2018 - 13:09 #39
Jeps
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. september 2018 - 16:59 #40
Pdf-filerne er ændret.
Avatar billede imma Forsker
21. november 2018 - 09:28 #41
tak tak tak - finnrasmussen

jeg pønser på at lave et kort 13 og 14- for ligesom at spice det op, med to kort som er helt unikke og kan noget specielt... ville det være muligt at få hjælp til... den ene skulle være arceus og den anden MEGA MEWTWO

det skulle være unikt og anderledes end de andre kort.. ikke på bagsiden men på forsiden, hvis det er muligt at smide lidt fedt ind på forsiden af kortet.. med noget lyn og guld og glimt ...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. november 2018 - 21:46 #42
Skal der være en tekst som på de andre kort?
Avatar billede imma Forsker
22. november 2018 - 22:22 #43
Ja det må der gerne være.  Men i stedet for sergent og major.  Så kunne der stå joker kort eller special super kort.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. november 2018 - 10:39 #44
Der er indsat ekstra sider.
Avatar billede imma Forsker
26. november 2018 - 09:23 #45
du er seriøst den vildeste... kan jeg lokke dig til at skrive arceus ved den ene og MEGA mewtwo ved den anden og måske give dem et tal arceus 13 og mega mew two på den anden... sorry så ikke det var det du mente da du spurgte om der skulle være tekst...

De kan kun dø af bomber - og 13 kan også dø af 14eren
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. november 2018 - 21:44 #46
Denne tekst?

SUPER JOKER
Arceus
Alle undtagen bombe og Mega Super Joker
12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 3 - 2 - 1

MEGA SUPER JOKER
Mega Mewtwo
Alle undtagen bombe
13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 3 - 2 - 1
Avatar billede imma Forsker
27. november 2018 - 22:02 #47
Ja. På nær at bomben er nr.5.  Så hvis du kan skrive 4 istedet for 5
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. november 2018 - 08:56 #48
Pdf-filerne er blevet tungere, ca. 9 mb pr. stk.
Hvilken browser bruge du, og har du besvær med at åbne dem direkte i browseren?

Windows 7 32-bit 4 gb ram:
Internet Explorer og Firefox går i stå.

Windows 10 64-bit 8 gb ram:
Sidste sider vises forkert i Internet Explorer og Firefox.
Vises korrekt i Microsoft Edge.

Hvis de bøvler, højreklik på linket og gem filerne på egen disk.
Avatar billede imma Forsker
28. november 2018 - 11:17 #49
kan simpelt hen ikke få printet de sidste to ud... den nægter har prøvet to forskellige printere :-(

men tak for forsøget :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. november 2018 - 14:07 #50
Kan du printe, hvis de nye sider er isoleret?
http://finnrasmus.dk/3g-stratego-pokemon_jokere.pdf
Min blækprinter kan.
Avatar billede imma Forsker
01. december 2018 - 22:44 #51
tusind tak.. jeg må have fat i en ny printer.... har prøvet tre forskellige.. må simpelt hen prøve en ny...  jeg har en der kan .. men der kan jeg ikke få 4 af dem på samme papir
Avatar billede imma Forsker
21. januar 2019 - 15:04 #52
Kan simpelt hen ikke printe dem ud
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. januar 2019 - 21:30 #53
Er filerne for store, så de skal deles op i mindre?
Avatar billede imma Forsker
21. januar 2019 - 22:02 #54
Jeg ved det simpelt hen ikke - jeg må finde en løsning
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. januar 2019 - 09:22 #55
Avatar billede imma Forsker
22. januar 2019 - 10:18 #57
Jeg fik trykket på nogle ting på printeren - så at pdf filen blev printet ud som et billede... taaaaaaak
Avatar billede imma Forsker
28. oktober 2019 - 19:39 #58
Hej igen...

nu har jeg så overtaget en 0. klasse og vil gerne prøve at lave det lidt individuelt. så kan jeg måske lokke dig til at skrive 0.B Nordskolen på dem - har lige en gigantisk mærkelig ide.. men overvejede at tage et billede af deres ansigt - de er dog 23 og så flytte dem ind i kortene :-) Er det way off - ellers må jeg prøve at rode med det.. synes bare du er den vildeste :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. oktober 2019 - 15:58 #59
Hvor på kortene mener du, at der skal placeres billeder?
Avatar billede imma Forsker
29. oktober 2019 - 16:17 #60
Måske flettes ind i en Pokemon :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. oktober 2019 - 07:21 #61
#36 Pdf-filerne er ændret.
#56 Ændret og stadig opdelt i enkeltsider. Vises forkert i Firefox, Windows 7 32-bit.
Vises korrekt i min Firefox på Windows 10 64-bit.
Der er et eller andet mystisk i jokerkort-filerne, som også gav dig printerproblemer.

Det er for omfattende at fritskære 23 billeder og flette dem ind i figurerne. Figurerne er vidt forskellige og de fleste er ikke egnede til udskiftning af hoveder.
Avatar billede imma Forsker
18. november 2019 - 13:21 #62
Hejsa tusind tak - kan det blive for dem fra generation 1... så det er dem med mewtwo og dem... de små klasser kender kun dem med pikachu osv...
Avatar billede imma Forsker
05. oktober 2020 - 11:01 #64
endnu engang er det simpelt hen verdensklasse....

jeg lover dig for at hver klasse i 0. 3 klasse minimum bruger det 2 timer om ugen.... Du er fantastisk...

Har et enkelt forslag til at lave et fodbold strategi kort... tænker nøjagtig det samme som du har lavet indtil videre, men bare med ansigter af kendte fodboldspillere...

Kunne være mega spas -

altså hvor man havde Ronaldo og Messi osv med..

1´eren  - Kasper Schmeichel
2´eren - Karim Benzema
3´eren - Christian Eriksen
4´eren - Virgil Van Dijk
5´eren - Sergio Ramos
6´eren - Robert Lewandowski
7´eren - Paulo Dybala
8´eren - Paul Pogba
9´eren - Neymar
10´eren Mohamed Salah
11´eren - Lionel Messi
12´eren - Christiano Ronaldo
Avatar billede imma Forsker
05. oktober 2020 - 11:02 #65
og en mega joker 13´eren
Sadio Mane

og super mega joker 14´eren
Kylian Mbappe
Avatar billede imma Forsker
05. oktober 2020 - 11:03 #66
Hov - hvis man på 5 erens billede kan få en bombe ind i baggrunden og på 4 eren en der afmonterer bomben... hov stopper nu :-)
Avatar billede imma Forsker
08. oktober 2020 - 09:53 #68
du er for vild....

kan der komme noget speciel på 13 og 14.. altså noget glimmer eller fyrværkeri... 9´eren Neymar er et forkert billede.... hov sorry er ikke kritisk og hvis billede 4 kan ændres vil det være skønt... kan ikke helt se om det er ham.
Avatar billede imma Forsker
08. oktober 2020 - 09:55 #69
kan der komme en streg over bomben på 4 éren sådan så man kan se han kan fjerne bomben :-)
Avatar billede imma Forsker
08. oktober 2020 - 19:22 #70
Men det er for sejt at du gider.  Nu er børnene vilde :) -
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. oktober 2020 - 21:45 #71
Billeder er skiftet.
Avatar billede Højgaard1993 Praktikant
19. oktober 2020 - 11:21 #72
Hej Finn
Jeg er godt nok imponeret over de kort, du har lavet til folk herinde :-)
Jeg arbejder i en 2. klasse, og de er glade for brætspillet stratego.
Jeg har længe tænkt på, at det kunne være fedt med levende stratego i form af pokemon-stratego kort.
Jeg har derfor en forespørgsel. Vil du mon kunne lave et stratego-kort-spil med pokemons?

Det kunne være fedt hvis det var følgende:

12 Feltmarskal / Mewtwo
11 general / Dragonite
10 oberst / Snorlax
9 major / Blastoise/Venosaur/Charizard)
8 kaptajn / Vaporeon/  Umbreon  / Espeon
7 løjtnant / Ampharos
6 sergent / pikachu
5 bombe / Steelix/Onix
4 minør / ditto Miltank
3 spejder / Roselia
2 spion / Mew
1 fane / Togepi

På forhånd tusind tak :-)

Mvh Hans
Avatar billede imma Forsker
19. oktober 2020 - 11:47 #73
Det er præcis det han har lavet til vores skole- kig længere oppe i tråden så finder du dem
Avatar billede Højgaard1993 Praktikant
19. oktober 2020 - 14:19 #74
Hvis det er det, jeg tror, så er det ikke umiddelbart helt de samme Pokemons
Mvh Hans
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. oktober 2020 - 09:00 #75
Avatar billede imma Forsker
26. oktober 2020 - 10:37 #76
du er bare for vild :-)

tænkte på endnu en ting -

overvejer at lave et stafetløb med navneord - egeord - udsagnsord og tillægsord - hvor børnene skal finde 10 af hver og så er der et billede af ordet og så skal de finde ud af hvor de lægger billedet hen.

hvis jeg finder 40 ord og 40 billeder - vil det så være muligt for dig at sætte dem op ligesom med pokemon kort... sig endelig til, hvis du ikke har mulighed...

på forhånd tak...
Avatar billede imma Forsker
27. oktober 2020 - 08:25 #77
Jeg har et billede af ordene hvis det kan hjælpe ved dog bare ikke hvordan man lægger et billede op herinde
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. oktober 2020 - 18:29 #78
Isgade - menes der Istedgade?
Når børnene skal sortere, bør den sidste kategori hedde Egennavne og stednavne.
Der er begge slags ord.
Avatar billede imma Forsker
29. oktober 2020 - 19:00 #79
Nej der menes isgade - det er for noget i dansk der hedder  Ida og Emil

Hvordan kan jeg sende billederne til dig - måske jeg selv kan lægge det ind - hvis du kan hjælpe mig med en skabelon.  Dimensionerne på Pokemon kortene kunne være ideelt
Avatar billede imma Forsker
29. oktober 2020 - 20:32 #80
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. oktober 2020 - 18:49 #81
Der er brugt vektorbaserede tegninger (eps filer) mange steder, hvor fotos enten har for få pixel eller forkerte indbyrdes dimensioner.
http://finnrasmus.dk/ordstafet.pdf
Avatar billede imma Forsker
30. oktober 2020 - 19:03 #82
Jeg er fuldkommen blæst bagover.  Tænk st du gjorde det :) wauw.  Har du mulighed for at slette Sfo på forsiden.  Det skal mest bruges i skolen.

Med mindre det er enormt besværligt.

Det er enestående arbejde.  Wauw
Avatar billede imma Forsker
30. oktober 2020 - 19:59 #83
Vildt at du kan lave det.  Hvis jeg en dag selv skulle lave nye ord eller billeder ville jeg så kunne bruge den baggrund du har lavet og indsætte ting selv.  Eller er det stadig illustrator kundskaber der skal bruges ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. oktober 2020 - 21:43 #84
Teksten er rettet.
Pdf filen kan redigeres i Illustrator.
Udskiftning af tekst og billeder er nemmere i InDesign filen, men man skal jo have adgang til programmerne.
Avatar billede imma Forsker
11. november 2020 - 13:35 #85
Ungerne elsker ordstafet løbet - og fodboldstratego bliver afprøvet på mandag... bliver så fedt...

Overvejede et super helte stratego (Iron man - Hulk - Batman superman osv.) og et harry potter eller star wars tema eller ringenes herre. men muligvis bliver det for fjollet.. tænker også et pige stratego. og et stratego hvor det er os voksne på sfoens billeder der er på kortene..

shit det går vidst lidt for vildt for sig.. ville gentlig bare på børnenes og mine vegne sige dig umådeligt meget tak...