Avatar billede Emma Praktikant
13. marts 2017 - 23:17 Der er 4 kommentarer

Computer fryser hele tiden

Hey guys.
Jeg købte november sidste år, en "brugt" stationær til gaming. Det er langt fra den bedste til at game på, men siden budgettet var tight, blev det denne jeg valgte.
Siden køb har computeren frosset og her for nyligt, begyndt at genstarte sig selv. Den fryser selv hvis jeg sidder og ser youtube. Jeg lukker altid unødvendige programmer lige så snart den tænder og jeg har den aldrig tændt i en længere periode.
Det er begyndt at være slemt og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Om det er noget seriøst eller ej, er det super irriterende. Her for tiden går det hele i stå i flere minutter og derefter genstarter sig selv hvilket også tager utrolig lang tid.
Jeg skriver herinde fordi jeg ved ikke særlig meget om computere i den forstand og håber i kan hjælpe mig.
Tak på forhånd :)
Avatar billede kurtba Ekspert
13. marts 2017 - 23:47 #1
Det kunne bl.a. være fordi den bliver varm, så lukker den selv af for at undgå at noget brænder sammen.
Åben kabinettet og se og kølerne på cpu, grafikkort og strømforsyning er fyldt med møg. Det er slet ikke usædvanligt.
Fjern det evt. med trykluft. Hold et eller andet på vingerne, så de ikke farer rundt med 100 km/t når du blæser på dem, idet det kan ødelægge lejerne.
Især computere som står på gulvet er tilbøjelige til at suge meget snavs ind.
Avatar billede posten Ekspert
14. marts 2017 - 00:11 #2
fortæl dog lidt mere og hvad det er for en pc vil da gerne vide hvor mange ram der er i den og hvilken cpu og hvad har du valgt af styre progam er den i bin 32 eller 64 ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. marts 2017 - 09:03 #3
Prøv først at rens den, som beskrevet. Hjælper det ikke kan det være kølepastaen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2017 - 17:13 #4
Enig i #1 og #3 :-)