Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 10:22 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Ethernet-driver savnes til opsætning af W7.

Hej,

jeg har begivet mig ud i at gen-opsætte W7 på en laptop, Acer Aspire 7560, der stammer fra et tidligere familiemedlem.

Der er ingen skiver med til den, men nøglen med de 5 x 5 cifre kan findes på en label.

Jeg har brugt min egen W7 Home premium-dvd til installationen, men indtastede laptoppens oprindelige kode. Om det vil lykkes, fik jeg imidlertid ikke svar på, for jeg kan ikke få netforbindelse. Enhedshåndtering melder ingen drivere til Ethernet- Netværks- og SM-buscontroller.

En spekulation mere er dukket op, idet jeg ikke ved, hvorvidt laptoppen kan klare 64 bit, hvilket den maskine, som min W7 skive stammer fra, kan, - får det betydning?

Håber, at I kan hjælpe med et link til anvendelige drivere, eller råd, såfremt jeg er på vej på vildspor.

m.v.h.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 10:36 #1
Hvor langt er du kommet ind i installationen ? Hvis du er forbi hvor du har valgt placering og trykket install så har den genkendt 64 Bit.
Drivere:
http://acer-laptop-driver.blogspot.dk/2013/06/acer-aspire-7560g-windows-7-64bit.html
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. marts 2017 - 10:54 #2
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 11:24 #3
#1 - jeg er igennem installation så langt, at maskinens funktioner virker, men uden internet, - ej heller med kabel.

#2  - jeg har hentet og anvendt driverne (tak), men kort før afslutning af deres installation kommer et advarselsskilt, at trådløs netværksadapter savnes. Jeg kan dog køre installationen helt færdig, men efter genstart findes der desværre stadig ikke nogen trådløse net at logge ind på.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 11:33 #4
Hent den gratis Slimdrive  sig nej til de forskellige tilbud undervejs kør slimdriv  det er en god ide at starte med at opdatere driverne fra neden så får du shipset og bundkort driverne på plads inden!
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 11:47 #5
Når du så skal opdatere kan du hente og køre dette program det installerer de nyeste opdateringer!
http://www.chip.de/downloads/CHIP-Windows-7-Update-Pack-64-Bit_69083447.html?icp=sigExpired
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2017 - 12:42 #6
via link i #1 - der er 3 wi-fi drivere, men kun den ene vil virke. Modellen leveres bare med et af tre wi-fi kort (sikkert område afhængigt).
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 13:47 #7
# 4 - kunne ikke køres på maskinen .....  "Internal Application Error"
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 14:34 #8
Du skal jo have en af de 3 driverne til at virke for at kunne hente de øvrige drivere!
Det burde virke.
Jeg har lige lagt Windows 10 på en Acer Extensa 5235 uden problemer.
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 14:49 #9
# 8 - lige nu står den og kører med anbefalede pakke fra # 5.

Da maskinen ankom i den gamle, proppede tilstand, fandt den husets trådløse tilbud uden større problemer.
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 16:55 #10
# 5

Denne pakke kørte indtil for godt 2 timer siden, hvor det sidste var notat: "Listening IDS of missing updates, - will take some awhile".

OK, men mere end 2 timer, er jeg gået i stå, eller skal jeg fortsat afvente mon?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 17:11 #11
Er du på nettet?
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 17:34 #12
# 11 - nej, her er der stadig rødt kryds over i iconet i nedre højre hjørne. Intet netværk.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 17:50 #13
Så får du ikke alle opdateringer- Fra Chip.
Du skal lave en mappe med de 3 ud pakkede  Wireless LAN Drivere
derpå skal du gå i enhedshåndteringen og ved den manglende deiver vælge opdater driver og henvise til mappen hvor de ligger!
Avatar billede cljeppe Mester
14. marts 2017 - 18:22 #14
# 13

Javel.

Ved du, hvad driverne hedder, og navnet på den mappe, jeg kan finde dem i?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 18:28 #15
Du skal jo downloade dem fra #1 og pakke dem ud på en anden Pc og derefter lægge dem ind i en mappe på maskinen hvor de mangler eller på et USB stik hvor du kan finde dem.
https://billedeupload.dk/images/pxc4q.png
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2017 - 18:33 #16
Jeg sidder her ved en andens Pc. hvor de selvfølgelig ikke mangler men princippet er den samme!
Avatar billede cljeppe Mester
15. marts 2017 - 10:47 #17
HURRA, :-)))

den midterste af de 3 Wireless LAN drivere blev anvendt, så jeg nu har internetforbindelse. - Formoder, at Windows Update finder evt. manglende opdateringer til maskinen, selvom det er W7.

I hvert fald MANGE TAK for tålmodighed med en fynbo i vanskeligheder.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 11:00 #18
Det er så nu du skal køre #5 Ship update.
Avatar billede cljeppe Mester
15. marts 2017 - 11:25 #19
# 18 taget til efterretning.