Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 19:58 Der er 16 kommentarer

Nyt grafikkort, men intet billede?

Jeg erhvervet mig grafikkortet 'ASUS GeForce GTX 1060 DUAL OC - 6GB'
Men! Jeg har intet billede..
Jeg har nu prøvet at tænde computeren, men der kommer intet signal til skærmen?
Der er en rød lampe der lyser, indtil jeg sætter det 6-benede stik i, hvorefter lampen lyser hvid, men stadig intet signal.

Jeg satte derefter det gamle grafikkort til for at installere det nye grafikkorts spec.. (der medfølgede en cd til grafikkortet), men der er stadig intet billede når jeg sætter det nye grafikkort til...

Jeg husker self. at tage strømmen fra computeren når jeg åbner ind til kabinettet.

Er der nogle der har en anelse om hvad der kan være galt?
14. marts 2017 - 20:09 #1
>Indtil du sætter det 6 benede stik i? Det sidder vel i hele tiden? Det er til strøm, så det skal det i hvert fald helst!

Der har været en del der har haft udfordringer med DUAL kortet; kig evt. her og prøv at se om noget af det kan hjælpe dig.

https://forums.geforce.com/default/topic/955759/gtx-1060-not-connecting-to-monitor/
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. marts 2017 - 20:12 #2
Du skrive "det 6 benede stik". Jeg har selv et MSI grafikkort og der er altså 12 stikben.
Jeg have engang afmonteret kortet, og fik kun sat det ene stik tik kortet, og der skete bare intet, før det manglende kabel fra PSU´en blev monteret, så måske er det der problemet ligger.
14. marts 2017 - 20:13 #3
Der er "kun" 6 på 1060 kortet.
Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 20:27 #4
>Indtil du sætter det 6 benede stik i? Det sidder vel i hele tiden? Det er til strøm, så det skal det i hvert fald helst!

Ja det sidder i hele tiden, uden stikket i lyser lampen rød, og med stikket sat i lyser lampen rød.

Og jeps, der er 'kun' 6 på 1060 kortet :)

Jeg er nu igang med at prøve de forskellige løsninger som de foreslår i linket: https://forums.geforce.com/default/topic/955759/gtx-1060-not-connecting-to-monitor/
- Men indtil videre uden held. :(

Jeg føler lidt at jeg har smidt 2300 kr ud i luften li pt. :(
14. marts 2017 - 20:30 #5
Det skal nok komme til at virke :-)

Hvordan har du forbundet kortet? HDMI, DVI ??
14. marts 2017 - 20:34 #6
Og hvilken PSU har du ?
Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 21:03 #7
bruger dvi udgangen som på det gamle kort der fint virker i. men bruger en adapter til vga da min skærm ikk har andet :P der er power til kortet blæserne køre i 5 sek efter jeg tænder hvor den så bibber som normalt og der stopper blæserne med at køre
PSU ? er det strøm. hvis ja bruger en 650w
14. marts 2017 - 21:16 #8
Du bruger en monitor der kun har VGA udgang til et 1060 DUAL 6. gb. kort ? Det virker umiddelbart lidt overkill :-)

PSU = power supply unit, så det er din strømforsyning, ja :-)

Hmm.... okay. Så den starter op, kører 5 sekunder og stopper så igen. Du har slet ikke noget billede på skærmen at any time? Du har ikke engang mulighed for at gå i bios?
Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 21:21 #9
Der var desværre ikke penge til både grafikkort og skærm på samme tid, men har kig på en 144hz skærm som bliver indkøbt her den 31/3 :)

Nej har ingen mulighed for at gå i bios :( Intet skærmbillede på noget tidspunkt :(
14. marts 2017 - 21:23 #10
Du er sikker på at bios er sat til at køre PCI-E som primær port til grafik?
14. marts 2017 - 21:25 #11
Har du mulighed for at prøve grafikkortet i en anden computer?

Kender du begrebet "fejlfinding til 0" ?
Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 21:31 #12
Det står der ikke noget om, måske jeg ikke kan finde det??

nej, kender intet til begrebet :)
Har desværre ikke mulighed for at afprøve det i en anden computer, er tilflytter så kender ingen i miles omkreds fra hvor jeg bor. :/
14. marts 2017 - 22:09 #13
For at aktivere pci-e i bios:
http://smallbusiness.chron.com/enable-pci-express-card-slot-36591.html

Fejlfinding til 0 går simpelthen ud på, at man eliminerer så mange faktorer som muligt når man prøver at finde fejl på hardware. Dvs. du starter så basic som muligt med kun det allermest nødvendige tilsluttet og derfra begynder du at føje mere og mere til, så du langsomt kan udelukke forskellige ting som værende skyld i fejlen.

I dit tilfælde piller du altså alt der ikke er STRENGT nødvendigt for at maskinen kan starte op, fra og begynder derfra.
Giver det mening?
Avatar billede Cavva Novice
14. marts 2017 - 22:49 #14
are prøver lige kigge dit link og se om jeg kan hitte ud af det.
men det mystisk for det gamle kort virker fejl fri når jeg smider det i hvergang :P får intet billed på nogen måde med det nye kort i.
har kun 650w og køre amd phenom x4 965 8gb ram og gigabite ga-990xa-ud3
Avatar billede posten Ekspert
15. marts 2017 - 04:43 #15
har lige kigget på denne side https://www.dustinhome.dk/accessories/index/5010969215/geforce-gtx-1060-dual-oc-6gb ku intet se om noget ekstra kabel men hvilken strømforsyning har du til bundkortet ?? de nævner en på 750 watt men når de så på denne side 7GBRC1srKSv9TV_iwSJADKTjaDrETz6YHUAwgvyAUov-zTS9JoBa-dIYwZEuDrT1Lt4BoCXynw_wcB&ssel=false&_ga=1.28641656.556360039.1482039520 skriver om 500-999 watt  måtte lige skifte butik da de ikke gad vise kun strømforsyning fandt så denne :https://www.fcomputer.dk/hardware/str%C3%B8mforsyning/xfx/black-edition-p1-1050-befx-1050w-140-mm-sort.html til 1524.-  men så burde den da ku forsyne dit skærmkort også held og lykke
Avatar billede Cavva Novice
15. marts 2017 - 22:28 #16
:D fik endelig fundet fejlen, min lorte skærm..
smed hdmi stik i og over i mit tv som en sidste udvej inden det røg retur.
og satme om der ikk var billede på tv`et.. så følger man sig sku dum, hvis det har virket hele tiden og det bare er min skærm.
men må ha hentet mig en ny 144hz så det kan fungere sammen :D

men tusind tak for jeres tålmodighed og hjælp gennem mit helved, hva sku man gøre uden :)