Avatar billede Harry Novice
15. marts 2017 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern harddisk fra WIN7 duer ikke til WIN 10

Jeg har en ekstern harddisk, der fungerer fint på en WIN 7 PC.
Nu er jeg konverteret til WIN10, og nu er der ingen reaktion på min PC, når jeg tilslutter den eksterne harddisk via USB-porten. Er det et kendt problem? -og er der en metode til afhjælpning?
mvh
Harry
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. marts 2017 - 09:52 #1
Nej, det burde ikke være noget problem. Har du nogen ukendte enheder i enhedshåndteringen? - kan du se den i diskhåndteringen?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 09:52 #2
Du skal kigge i Diskhåndtering! Ttryk på Windows tasten  + X i boksen der kommer frem
vælg Diskhåndtering. og se om der er tildelt et Drevbogstav?

Prøv også at kigge i Enhedshåndteringen søg efter Hardware.
https://billedeupload.dk/images/ZpKB9.jpg
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 11:47 #3
#1 importer disken i diskhåndtering
#2 giv disken et drevbogstav
#3 tag disken med højre mus, og vælg egenskaber
    overtag alle rettigheder på disken, som administrator: nu tilhører disken din admin bruger på den nye pc, og der skulle ikke opstå problemer!
Avatar billede Harry Novice
15. marts 2017 - 12:00 #4
Tak for alle svar på mit spørgsmål. Det var lige det, der skulle til at løse mit 'problem'
Avatar billede gini Juniormester
15. marts 2017 - 18:21 #5
Det har også hjulpet på mit problem - tusind tak.