Avatar billede 1Dorte Guru
15. marts 2017 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Silverlight og Firefox

Hej
Jeg har nærmest dagligt brugt silverlight i Firefox.
I går bliver jeg pludselig bedt om, at installere silverlight. Jeg synes ikke, at jeg har gjort noget.
Programmet er på min pc. Jeg har forsøgt at afinstallere det og installere det på ny. PC og browser har været genstartet.

Hvad gør jeg?

Mvh. Dorte
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 14:19 #1
Brug Internet Explorer eller Chrome;
Firefox har med en sidste opdatering (52) droppet alle plugins undtagen flash - dermed også silverlight

Du kunne også prøve at installere Firefox ESR: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all/
Avatar billede 1Dorte Guru
15. marts 2017 - 15:10 #2
Hej

Jeg får samme fejl i google Chrome - som ellers er min foretrukken browser.

Heldigvis fungerer det i Explorer.

Kan du hjælpe med Chrome?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 15:57 #3
Jeg ser lige, at det faktisk også er lukket ned i chrome... undskyld fejlinfo.
Der er dog stadigvæk en chance, hvis du bruger en ældre version af Chrome:

To work around this issue on versions 42 to 44 of Chrome, follow these steps: 1.On the address bar in Chrome, type chrome://flags/#enable-npapi.
2.In the Enable NPAPI Mac, Windows box, click Enable.
3.Exit and then restart Chrome.
4.Reopen the Silverlight page.
5.Right-click the broken puzzle piece image, and then select Run this Plugin.
fra denne kilde: https://support.microsoft.com/da-dk/help/3058254/microsoft-silverlight-may-not-work-in-recent-versions-of-google-chrome
Avatar billede 1Dorte Guru
15. marts 2017 - 16:06 #4
Jeg kan ikke se, hvordan jeg skal "enable NPAPI...", så jeg holder mig til Explorer, som jo virker. Tak for hjælpen.