Avatar billede Marting Forsker
19. marts 2017 - 21:03 Der er 9 kommentarer

Kunne I hjælpe med at lave en løn udregning ?

Hej

Kunne I hjælpe med at lave en løn udregning ?

Altså min arbejdsgiver har indbetalt 11.500 kr.

Så når den har været igennem Bluegardens? regnemaskine,-
Bagefter kom der 7.671,20 kr. på min konto (14 dages lønnet )
Kunne I hjælpe med at lave en helt præcis opstilling, i Excel

Det burde kunne lade sig gøre når Bluegarden kan gøre det tænker jeg : -)

Hilsen Martin
Avatar billede xvid Seniormester
19. marts 2017 - 22:13 #1
log in på eboks og tjek den selv :)
Avatar billede Cyph3r Smurf Novice
20. marts 2017 - 03:27 #2
Der vil være en fin udregning i din e-boks eller på e-mail ja.

Det du normalt kan kigge efter er:

Fribeløb, altså penge du ikke betaler skat af
AM Bidrag
Skat
Egenbetalt Pension o.lign. Det kan også være ting der er købt over lønnen

De fleste lønseddler indeholder ikke andet og skulle være ret simple at overskue.

Fribeløbet kan ændres ud fra hvilke fradrag du har, her er det vigtigt at have udfyldt din forskudsopgørelse korrekt med renter, fradrag for akasse og fagforening, fradrag for donationer og kørselsbidrag.

AM Bidrag er ikke noget du ændrer

Skat kan næsten kun ændre hvis du framelder dig folkekirken eller flytter kommune

Og de egenbetalte ting bestemmer du jo selv.

Du skal være velkommen til at skrive hvis du har flere spørgsmål :)
Avatar billede jkrons Professor
20. marts 2017 - 11:17 #3
Som du har fårt oplyst, er det ikke nemt at give et standardiseret svar, da det afhænger af mangbe parametere. Min lønberegning ser såldes ud:

Løn
Særligt tillæg 1
Kvalifikationstillæg 1
Kvalifikationstillæg 2
Personligt tillæg
Tillæg til gruppeliv
Særligt tillæg 2
Særligt tillæg 3
Særligt anciennitetstillæg
I alt

Fradrag
ATP
Kontingent, gruppeliv
A-kasse kontingent
AM-bidrag
A-skat

Og skatten beregnes med disse variable

Løn, herfra fratrækkes ATP og AMB

Fra nettolønnen trækkes mit fradrag.

Dette beløb, trækgrundlaget skal så ganges med trækprocenten, hvorefer skaltten er beregnet.

Husk dog at trækgrundlaget rundes ned til nærmeste hele 10 og skatten rundes op til nærmeste hele krone.
Avatar billede Marting Forsker
20. marts 2017 - 20:24 #4
Hej
Tak skal I have : -)

Ja det er rigtigt man kan bare kigge i E- boksen det er gjort
Men det var bare om man kunne lave en fix opstilling i Excel ,
Hvor jeg kan tage den sidste lønseddel og se ud fra  de tal,  og se hvor mange penge der er sat ind på min konto : -)

Ja der kan være mangen faktorer,  så det måske ikke er  så let at lave.

Jeg prøver at sende min lønseddel med, om det kunne hjælpe lidt.
http://peecee.dk/upload/view/465774

Hilsen Martin
Avatar billede jkrons Professor
21. marts 2017 - 11:53 #5
Desværre nægter mit antivirusprogram mig adgang til siden.
Avatar billede Marting Forsker
22. marts 2017 - 20:12 #6
Hej #5

hmm hvad kan vi så gøre ?

måske en E-mail?
Avatar billede xvid Seniormester
25. marts 2017 - 17:26 #7
En anden mulighed, indbetal hele beløbet på min konto og se hvor meget du få tilbage ;)
Avatar billede Marting Forsker
02. april 2017 - 19:52 #9
Hej xvid

Ja det kunne ellers være en god ide det med  kontoen : -)
Men jeg har gjort det på den gammeldags  måde jeg har taget være eneste lønseddel frem, og tastet  beløbene ind : -)

Hilsen Martin