Avatar billede zaknafein Praktikant
21. marts 2017 - 13:14 Der er 1 løsning

Power supply

Jeg kigger på en powersupply med følgende specs.

Output-stikforbindelser    1 x strømforsyning: 24-pin ATX med aftagelig 4-pin sektion
1 x strøm 8 pin EPS12V med udskiftelig 4 pin ATX12V sektion
1 x strøm, 6-pin PCI Express
4 x 4-PIN intern strøm
4 x 15-PIN seriel ATA effekt
1 x 4-PIN mini-strømforsyningsforbinder

Der står både "1 x strøm 8 pin EPS12V"
og "1 x strøm, 6-pin PCI Express".

Hvis et grafikkort kræver et 8 pins stik kan jeg så være sikker på at den ovennævnte 8 pins virker til gfx kortet?

Jeg spørger fordi der eksplicit står  "PCI Express"  ud for 6 pins.
Og det gør det ikke ved 8 pins.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2017 - 14:05 #1
Nej, det vil ikke virke. Ledningerne i et EPS stik er krydset, så du ville kortslutte grafikkortet hvis du kunne forbinde det - hvilket du heldigvis ikke så let kan, da stikkene heller ikke er helt ens.

Du kan købe adaptorer, der får det til at virke med et grafikkort, men umiddelbart er det to helt forskellige ting.