Avatar billede Anders Juniormester
22. marts 2017 - 07:32 Der er 4 kommentarer

Wordpress: Hvordan indsætter jeg to forskellige links i sidens header?

Jeg er ved at opdatere vores hjemmeside, som jeg har lavet i Wordpress. Vores header består af vores eget logo til venstre, og to mindre logoer yderst til højre. Fra disse to logoer vil jeg gerne oprette hyperlink til andre sider. Kan man det, og i givet fald hvordan??
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2017 - 09:59 #1
Det burde være meget simpelt.
Når du har siden åben for redigering, så markerer du det logoimage, som du ønsker at bruge som link, og så tilknytter du det ønskede link ved hjælp af knappen med kædeleddet i dit knappanel i værktøjslinjen.
Men husk, at tildelingen af hyberlink altid knytter sig til det aktive element.
/ptj_11
Avatar billede Anders Juniormester
22. marts 2017 - 10:28 #2
Det er en del af et headerimage jeg ønsker at benytte. Min header er ét image bestående af vores eget og to andre logoer. Jeg ønsker at tilknytte hyperlink til de to logoer.
Avatar billede amite Mester
22. marts 2017 - 14:30 #3
Du bør overveje en anden løsning. Dit logo bør ikke indeholde andre billeder. Hvis du ønsker to ikoner ude til højre, oven på headerbilledet - bør det ske ved at du, i din html, placerer de 2 billeder oven på headerbilledet. Særligt hvis du har et responsivt design, vil dette være en fordel - men også blot pga SEO, samt logisk opbygning.

Dermed ikke sagt at man ikke kan lave områder af billeder klikbare, som vist her vha. et image map: https://www.w3schools.com/tags/tryit.asp?filename=tryhtml_areamap
Avatar billede Anders Juniormester
22. marts 2017 - 14:49 #4
Hej Amite

Tak for dit svar. Nu er jeg ikke nogen haj til HTML, så jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg her placerer de to billeder ovenpå headeren.
Jeg prøver lige at se hvordan det andet fungerer.

Tak for hjælpen uanset :)