Avatar billede Susanne Petersen Praktikant
22. marts 2017 - 20:53 Der er 6 kommentarer

har du tillid til afsender

Hej
Jeg har problemer med at modtager ikke får mine mails, jeg fik denne besked :Til mailadministratorer
Denne fejl er relateret til SPF (Sender Policy Framework). Vurderingen af SPF-posten for meddelelsen på destinationens mailsystem resulterede i en fejl. Du skal kontakte din domæneregistrator for at sikre, at dine SPF-poster er konfigureret korrekt.

og andre får beskeden," denne afsender blev ikke godkendt af vores svindelkontrol, og muligvis ikke den vedkommende giver sig ud for at være.Vis blokeret indhold.
det drejer sig om min mail  susannerolf04@live.dk
Kan I hjælpe mig med dette problem?
med venlig hilsen susanne petersen
Avatar billede posten Ekspert
22. marts 2017 - 22:37 #1
hvad program bruger du til at læse din mail ??? outlook 97-2016 , thunderbird fra mozilla eller som jeg windows live mail ??
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2017 - 23:38 #2
Når det nu er modtager af spørgers mails, der ikke får lov at modtage, så er det vel snarere et spørgsmål om, hvilket program spørger anvender til afsendelse.
Susanne, i dit sted ville jeg kontakte min internetudbyder (eller der, hvor du har din mailkonto), og høre dem, om de kan forklare dig, hvad der er galt.
/ptj_11
Avatar billede Susanne Petersen Praktikant
22. marts 2017 - 23:51 #3
Outlook 2016 , via mozilla , internet  telia, hos hvem jeg spurgte i går , men de sendter mig videre til support-dk@google.com, men de er ikke til at komme i kontakt med!
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. marts 2017 - 00:25 #4
Prøv bare for testens skyld, at skifte foretrukken browser til f.eks. opera eller måske Comodo Dragon. Og se så, om problemet fortsætter.
/ptj_11
Avatar billede schack Mester
23. marts 2017 - 06:15 #5
Send eventuelt en email (på samme måde) til henrik snabela schack.dk så vil jeg gerne kigge på det og kommer med et bud på hvad der kan være galt.
Avatar billede acore Ekspert
23. marts 2017 - 08:23 #6
Prøv at se på http://www.kitterman.com/spf/validate.html.

Test om det domæne, du bruger til mail, har en SPF record. Og hvis ja, om den er korrekt. Og hvis den ikke er korrekt, så kontakt telia og forehold fejlen for deres tekniske support. Det bør de rette.