Avatar billede PBChristensen Juniormester
24. marts 2017 - 14:25 Der er 2 kommentarer

C5 - direkte opslag fra TmpAccountSum

Hej.

Når jeg laver et direkte opslag fra kartoteket TmpAccountSum, så er der en fejl 5; indexkomponent med forkert type.

Kan i hjælpe med hvad der er galt?

Jeg har en rapport der udskriver rigtig fint, men når jeg vil afgrænse til kunder der har købt over x kroner i perioden, så går det galt. Jeg har forsøgt med følgende eksempler på linien:

IF TmpAccountSum[AccountIdx,Account].Balance01>20000 THEN
RETURN 0
ELSE
RETURN 1
ENDIF

IF TmpAccountSum[AccountIdx,CustStatistics[AcPeriodIdx,Account].Account].Balance01>20000 THEN
RETURN 0
ELSE
RETURN 1
ENDIF
Avatar billede jjam Juniormester
24. marts 2017 - 17:01 #1
1. element i tmp tabel plejer at være en integer.
Dette adskiller data hvis flere sessioner bruger samme tabel. Der findes en macro til at give en unik tmp id.
Normal starter og slutter mandag med at slette alle data med den tmp id der benyttes.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
25. marts 2017 - 14:00 #2
Hej,

Som indlægget fra jjam lægger op til er første indekskomponent i TmAccountSum en integer.  Så opslaget vil se således ud:

IF TmpAccountSum[AccountIdx, &Session, Account  osv.

Session ID tildeler du i INIT-Triggeren på rapporten.  Den hedder :

#GetTempId(&session)

Se eventuelt rapporten 'CustSalesStatTop' for inspiration omkring brugen af TmpAccountSum.

God fornøjelse
Peter