Avatar billede McCloud Novice
26. marts 2017 - 10:11 Der er 2 kommentarer

Port forward virker ikke

Jeg har yousee med Sagemcom 3686 Modem/Router.
Hos Yousee har jeg fast IP med 2.111.xxx.xxx adresse.
Efter Routeren har jeg en Zyxel USG200 Firewall/VPN.
Problemet er at jeg i routeren ikke kan få Port Foward til at virke.
Zyxel har IP 192.168.0.12, og den adresse er fixed i router.
Jeg kan tilgå Zyxel web-interface på 192.168.0.12, men ikke via min eksterne IP.
Jeg har prøvet at forwarde port 80 og 8080, og jeg har prøvet DMZ på 192.168.0.12, men intet virker.
Det eneste der virker er at aktivere Remote management. Så åbner port 8080 eksternt, Men jeg kan stadig ikke nå routeren via ekstern IP:8080
Gør jeg noget forkert?
Virker routeren ikke?
Har Yousee lukket portene externt?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 01:46 #1
jeg tror det er et yousee problem. de er det mest besværlige firma i hele danmark, og der er mange ting deres udleverede hardware ikke vil samarbejde med.
Avatar billede jk45 Forsker
27. marts 2017 - 06:59 #2
Jeg har aldrig hørt om problemer med yousee og port 80. Hvis du kopler direkte på din yousee box og prøver at koble op på din server ip port 80. Får du så fat i serveren webside?