Avatar billede jakobjensen26 Praktikant
27. marts 2017 - 11:42 Der er 1 kommentar

Fra musql tabel til tabel i HTML via php

Hej

Jeg er i gang med at lave en medlemsliste for en sangklub. Ved hjælp af en joomla komponent har medlemmerne indtastet deres personlige oplysninger.
Komponenten har bare gemt alle oplysninger i to tabeller profile_key og profile_value

profile_key        profile_value
city                      København
postal_code        2100
phone                25252525
adress                Bænken på trianglen.

Nu skal jeg så lave en medlemsliste i en tabel som nedenstående.
City              Postnr    Tlf                  Adresse
København  2100  25252525  Bænken på trianglen

Jeg har prøvet mig med en IF-statement:
while ($newArray = mysql_fetch_array($result)) {
      $info = $newArray['profile_key']

  if ($info == 'profile_address1') {echo $newArray['profile_value']; }
  elseif ($info == 'profile.city') {echo $newArray['profile_value']; }
elseif ($info == 'profile.favoritebook') {echo $newArray['profile_value']; }
elseif ($info == 'profile.phone') {echo $newArray['profile_value';] }
elseif ($info == 'profile.postal_code') {echo $newArray['profile_value']; }
else {echo 'Ingen post tilgængelig';}

}
Kan dette lade sig gøre på denne måde`?
mvh
Avatar billede acore Ekspert
27. marts 2017 - 13:01 #1
Nu kan jeg ikke gennemskue hvordan du får navnet med eller hvordan du henter dine data (dit query er ikke vist).

Men som udgangspunkt kan det kun lykkes, hvis du kan sortere rækker og kolonner, så de kommer i den rigtige rækkefølge. Og det ser ud til at være svært.

I så fald er en løsning at starte med at flytte data over i en matrix, og så printe den bagefter.