Avatar billede Gro- Juniormester
28. marts 2017 - 04:01 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Tastaturfejl

Til Eksperter i Computerworld
For en uge siden søgte jeg forgæves om hjælp.
Det er en Toshiba Satellite L 700 - 11 P bærbar computer. Vel 4-5 år gammel.
Part No PSK6HE - 3001001N5 Serial No 38037794R
Mellemrumstasten virker kun, når FN-knapper er trykket ned samtidig.
Tallene 098765 i det øverste af tastaturet virker. Ved 4 kommer et lille, sort vindue med en blå søjle frem. Ved fortsat tryk stiger søjlen op til 100. Ved tryk på 3 daler søjlen ned til 0. 2 og 1 virker ikke.
Alle tallene virker med FN-knappen trykket ned
Jeg har uden held forsøgt FN + ESC og 15 sek. tryk på FN-knap
Jeg fik sidst flere forslag om at gå ind under Toshiba og vælge nogle andre indstillinger, men det strandede hver gang på, at jeg kun kunne komme ind til nogle kamera-indstillinger.
Er der nogen forslag til hjælp ?
Venlig hilsen Gro-
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. marts 2017 - 06:08 #1
Prøv om du kan hente Fn utillity til din model herfra :
http://www.toshiba.dk/support/laptops/
28. marts 2017 - 08:51 #2
HEJ,

Prøv at sætte et EXTERNT tastatur til og se om fejlen også eksisterer på det nye tastatur.

Hvis NEJ, er det (naturligt nok) en fejl på dit lokale tastatur. som kan være alt fra hardware-fejl, forkert tastatur-driver, du (eller en anden) har hældt Cola i tastaturet og en masse andet.....  Det nemmeste er at skifte det hvis det er hardware-fejl..

HVIS JA: Da skal du undersøge din  TASTATUR-driver og evt. erstatte den med en vel -fungerende ditto.

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 09:02 #3
sandsynligvis hardware fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2017 - 09:08 #4
Hej Gro. Fandt denne (desværre på engelsk) side der måske kan lede dig på vej.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-3360931/space-bar-key.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2017 - 09:14 #5
Lyder mere som at fn-knappen er "omvendt", pröv at holde fn-knappen nede i mindst 10 sekunder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2017 - 09:19 #6
Hvis det ikke fungerer:

(0) Save all your open documents and stuff and close their respective programs

(1) Navigate to the following directory: C:\Program Files (x86)\Toshiba\System Setting

(2) Double-click on the "System Settings.exe"

(3) Scroll down in the left menu until you find "keyboard"

(4) Click on the "keyboard" menu option and change the default "special function mode" to "normal f1-f12"

(5) Click the "apply" button and allow your computer to restart.

Taget fra:

http://www.tomsguide.com/answers/id-1913222/key-reversed.html
Avatar billede Gro- Juniormester
29. marts 2017 - 11:56 #7
Til michael_stim
Når jeg åbner c: - programmer - Toshiba - kommer kun Drivers - ikke System Setting
Jeg har forgæves søgt FN utillity på Toshiba's hjemmeside.
Avatar billede Gro- Juniormester
29. marts 2017 - 19:52 #8
Efter megen forgæves søgning, har jeg i dag indleveret min computer til en professionel ITperson, for at få alt slettet og derefter nyinstaleret.
Tak for diverse forsøg ! Gro-