Avatar billede Hellehb Juniormester
28. marts 2017 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Handel på Amazon

Hej Computerworld
Jeg har en kamp kørende med Amazon i øjeblikket
Jeg har købt et par høretelefoner og har betalt dansk Vat 25%
Jeg mener dette må være en fejl da produktet stod til den tyske pris og 19% vat
Jeg fik medhold fra Amazon at jeg ikke skulle betale 25% da det er handel inden for EU, hvis der skal betales 25% skal det betales af sælger.
Først fik jeg medhold og fik beskeden at jeg ville få pengene tilbage
nu vil de ikke betale mig pengene tilbage.
Ved I hvad reglerne egentlig er. Jeg har læst reglerne på Amazon og de er modstridende
Håber I kan hjælpe mig
Med venlig hilsen
Helle
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2017 - 15:22 #1
Jeg kan ikke henvise til noget, men jeg mener, at du som udgangspunkt skal betale moms fra sælgers land, men hvis sælger er momsregistreret i DK, hvilket de vist skal ved årligt salg over en vis beløbsgrænse, så ender du med at betale dansk moms. Så et endegyldigt svar afhænger af flere faktorer.
Avatar billede Hellehb Juniormester
28. marts 2017 - 23:31 #2
Hej Keysersoze
Tak for dit svar.
Efter adskillige email med Amazon, hvor de "kørte" rundt i Vat reglerne endte
jeg idag med at nægte modtagelsen af mit køb på Amazon
Da de havde pålagt mig et ekstra gebyr på EURO 20
og det synes jeg ærligt talt var lidt strengt i og med de skriftligt havde sagt jeg ikke
kom til at betale det. Men pengene er trukket og jeg venter nu på et refund, da
pakken jo røg tilbage