Avatar billede PerCapa Novice
28. marts 2017 - 14:44 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Hjælp til hjemmesidedesign - Gerne med SEO in mente

Hej her på Computerworld,

Er nyoprettet herinde, men har længe lurket rundt omkring på Eksperten og efterhånden fået opklaret mange spørgsmål jeg har siddet inde med, uden selv at oprette et spørgsmål. Idag måtte dog blive dagen.

Mit spørgsmål er formentlig mest relevant til hjemmesidedesignere der også har forstand på SEO. Jeg håber at få lidt vejledning til hvordan siden (http://capacredit.com/dk/) kan optimeres mht. SEO, og stadig have et flot og gennemført design der gør den pæn at se på for den besøgende. Hvad er det helt centrale jeg bør have styr på, og er der noget kosmetisk som i umiddelbart mener kunne gøre bedre? (værd gerne meget kritisk, tager det hele med.) Er det helt dumt at begynde at SEO optimere uden at kontakte et bureau med forstand på det? Har fået mange modstridende informationer rundt omkring.

Tak for tiden, ved ikke præcist hvordan det hele fungerer når man stiller et spørgsmål her på Eksperten endnu, men lærer det nok hen ad vejen.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2017 - 20:20 #1
Først optimerer du selv det du kan, og hvis det efter nogle mdr ikke viser sig at være nok, så overvej at betale for det. Se https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016477?k=8254109
Jeres side - start med hvad i kan/vil - altså fra afsnittet 'sammenlign lån online...'
Alt ovenover skal ned på en underside - link fra forsiden kan være en række ledende spørgsmål til underside, fx lånebehov, kreditværdighed osv
Listen med udbydere skal være klikbar, så hvis man klikker på overskriften udbyder, så vises listen alfabetisk
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 21:59 #2
ham kender jeg også. drop firmaerne og de reklamer og bævl :)

Køb Mikkel demib Svendsens bog om SEO.
han er uden tivl danmarks førende SEO ekspert og den bedste bog i hele verden er helt sikkert hans :)

det er det han lever af, og så er han også pro musicproducer ligesom mig, og holder til inde på lydmaskinen.dk - men han pipper ikke ret meget. i snart 2 år, han har meget travlt med sit SEO firma.

der er sikkert mange gode bøger, men mikkel er uberguru :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 22:00 #3
Avatar billede PerCapa Novice
30. marts 2017 - 14:20 #4
Hej, og tak for svarene.
Jeg tager det med det som du har skrevet claes, og tror at jeg fortsætter et stykke tid endnu med at optimere selv inden jeg findet et bureau der kan hjælpe. Sidwave bogen der bruger jeg som hjælp, tak for link. :-) Lige det jeg manglede, en håndgribelig "ressource" at gå ud fra.
Mvh
12. april 2017 - 21:56 #5
Jeg ville nok starte ud med at læse guides rundt på nettet. Der er voldsomt mange begreber inden for SEO, man bør lære at kende først og der findes rigtig mange begynderguides.

En anden ting er, at linkbuilding nok er den ufravigeligt største del af SEO, hvorfor du med rette kan erhverve dig linkbuildingbogen (https://linkbuildingbogen.dk) der kommer omkring alle punkter inden for netop dette felt. Jeg vil mene, at meget heri, er let at forstå, selv for nybegyndere. Om ikke andet, så lær at forstå betydningen af et link ift SEO.

En tredje ting er, at jeg simpelthen er nødt til at spørge, om du mener designet er flot, som det er nu? Det er naturligvis en smagssag, men jeg mener bestemt ikke, at sitet lever op til nutidens krav til design og æstetik. Som jeg ser det, er sitet bygget på WP, hvilket bestemt ikke er en begrænsning ift udvalget af designs, samt det SEO-mæssige. Der er messer af SEO templates på f.eks. themeforest.net (https://themeforest.net).

Ønsker du at finde ud af, hvorvidt dine besøgende agerer som du ønsker og håber, er der masser af data til analyse i Google Analytics. Gennemgå din User Engagement Data for sitet, på tværs af perioder og kig på bounce rate, time on site, sider per session osv. Kig i øvrigt lige på dit analytics-tag en ekstra gang, det ser ikke ud til at spore alle sider på websitet, som det burde, med mindre du håndterer personfølsomme oplysninger.

MVH
Luciano Bellacci
https://luciano-bellacci.dk