Avatar billede Mik2000 Professor
28. marts 2017 - 21:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google translate spørgsmål

Når jeg benytter Google Translate til at skifte sprog på webside (her giver det mening selvom det ikke er perfekt oversættelse), så skifter den udseendet på skriften også - den skifter font og muligvis også font-size.

Det betyder at den oversatte version visuelt ikke bliver så pæn

Kan man sikrer den ikke gør dette?
Avatar billede milter Ekspert
28. marts 2017 - 21:55 #1
Hvad skal du bruge den oversatte tekst til?

Hvis det udelukkende drejer sig om at læse og forstå teksten burde det vel ikke være et problem. Hvis du skal lave en copy/paste, så kan du kopiere teksten ind i et tekstbehandlingsprogram og derefter redigere den efter eget ønske.

Hvis jeg f.eks. gerne vil have en webside på farsi oversat til engelsk, opstår der problemer, fordi de to sprog arbejder med forskellige former for alfabeter, men der er  næsten altid tilstrækkelig meningsfuld tekst til, at man kan komme til et kvalificeret gæt mht. resten.
Avatar billede Mik2000 Professor
29. marts 2017 - 00:29 #2
Hej
Det er deres indbyggede modul til websider, så dvs. det er de besøgende på siden der kan vælge sprog, og dermed skifte sproget på siden.

Oversættelsen er til formålet fin, og der er ikke mulighed for at oversætte til de sprog ellers

Problemet er at siden jo ikke ser særlig pæn ud når f.eks. overskrifter nærmest står med samme type som normal tekst
Avatar billede Mik2000 Professor
29. marts 2017 - 00:49 #3
Hmm der var sneget sig en fejl ind i koden. Bruger rem og havde fået sat font-size i *{ i stedet for i body