Avatar billede Latte Mester
29. marts 2017 - 11:00 Der er 8 kommentarer

"Microsoft Excel er holdt op med at fungere"

Dette er nok et "long shot", men tænk nu, hvis der er en, som kan hjælpe.

Uden rød tråd lukker Excel ned for mig med beskeden i overskrifter. Efterfølgende er Excel-arket "smadret". Den reparerede kopi som skabes kan ikke bruges.
Det kan ske flere gange om dagen eller med flere ugers mellemrum. Det er ikke de samme Excel ark, som går ned, og jeg kan ikke finde en fællesnævner for de ark, det sker i, ud over at de indeholde makroer. Når jeg henter en ødelagt fil via shadow copy, kan jeg arbejde videre i filen uden problemer. Jeg vil oftest have min. 2 Excel ark åbne samtidigt, men ikke altid. Altså et for mig at se et helt random problem.
Jeg har to skærme (måske ikke relevant)
Officepakken er 2013 for PC

Hverken intern IT eller ekstern konsulent har kunne finde årsagen. Følgende er forsøgt uden effekt: ny maskine, Office 2016.

Har nogen et godt råd?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
29. marts 2017 - 12:02 #1
Mon du har en "universal makro" som går igen i alle arkene, så kan der jo være en event der udløser det.

Mvh Jan
Avatar billede Latte Mester
29. marts 2017 - 12:16 #2
Hej Jan

Der er en makro, som går igen i en stor del af arkene, men andre Excel ark uden denne makro går også ned for mig.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
29. marts 2017 - 12:28 #3
Det var også bare en tanke!!
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2017 - 13:56 #4
Hvad siger loggen?
Men hvis du har fået en ny pc og en ny office-pakke (jeg går ud fra på den ny pc) - så må der jo være noget med disse dokumenter?
Jeg går også ud fra, at pcerne er "godt nok" (mere end 4 gb ram og windows X64) - er office x86 eller 64? (har nogen gange også noget at sige) - og hvor står er arkene? "almindelig" størrelse eller er de giga-stor?
Avatar billede Latte Mester
29. marts 2017 - 14:57 #5
PC: 16 gb ram, X64. Office er 64-bit.

Excel ark, der går ned ligger i størrelsen mellem 173 kb til 18.000 kb.

Loggen siger: !Fejl - Appilcation Error. Hændelses-id 1000. Opgave kategori (100):

"Navn på program med fejl: EXCEL.EXE, version: 15.0.4911.1000, tidsstempel: 0x58a2ced3
Navn på modul med fejl: VBE7.DLL, version: 0.0.0.0, tidsstempel: 0x57e9c547
Undtagelseskode: 0xc0000005
Forskydning med fejl 0x000000000015aa81
Proces-id 0x3ca8"
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2017 - 16:09 #6
en hurtigt google-søgning førte mig til dette:
1. Run regedit (Win + R ; "regedit")
2. Browse to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common
3. Create a New Key and name it "Graphics"
4. Select Graphics, right-click on the right panel and create a New DWORD (32-bit) Value and name it DisableHardwareAcceleration.
5. Enter Value data as 1
(http://office2013issues.blogspot.dk/2013/02/fixed-office-2013-has-stopped-working.html)
Sig til, hvis det skal oversættes
Avatar billede Latte Mester
30. marts 2017 - 08:58 #7
Der er forsøgt uden gevinst desværre
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
30. marts 2017 - 09:10 #8
Mon det er 64bit ver. der er problemet? synes jeg har læst et sted at vba ikke er lige så stabil i 64bit ver.

mvh Jan