Avatar billede louisek Mester
30. marts 2017 - 07:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på iPhone7

Jeg hr netop oplevet at få stjålet mine sociale kanaler på nettet, så jeg er i gang med en digital hovedrengøring.

Hvordan sikrer jeg bedst min iPhone, iPad og Sony tablet?

Vh Louise
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2017 - 09:59 #1
Kan du uddybe hvordan stjålet? Har nogen hacket sig ind på de forskellige konti med dit password?
Avatar billede louisek Mester
31. marts 2017 - 15:09 #2
ja nogen bruger eksempelvis min instagram konto til at skabe likes på andre konti - men spørgsmålet er hvordan jeg skaber en "firewall" og antivirus mm på mine mobile enheder?
Avatar billede INK Ekspert
31. marts 2017 - 16:13 #3
Den vigtigste sikkerhed på de mobile enheder er en adgangskode (4 eller 6 cifret pinkode). Dernæst kan man installere et antivirusprogram, eksempelvis AVIRA.
De tjenester man bruger G-mail, Apple-adgang, Facebook m.m. bør hvis overhovedet muligt sikres med en 2-faktor log-in. Det betyder, at kun de af dig godkendte enheder kan logge ind.
I forbindelse med ovennævnte hacking, har du sikkert skiftet password på dine konti, men udvid det med 2-faktor godkendelse. Det er lidt bøvlet første gang, men er den bedste sikkerhed.
Avatar billede louisek Mester
27. juni 2017 - 22:30 #4
Tak!