Avatar billede pdj Novice
31. marts 2017 - 08:40 Der er 5 kommentarer

Win10 bootmenu - Hvordan sikres drev mod "hinanden"?

Har en Win10 pc med to SSD, som jeg har sat op med Win10 bootmenuen, og jeg vil gerne at de to drev/maskiner kommer til at virker som 100% adskilte pc'er. Jeg kan nemt fjerne drev-bogstavet for det andet drev, så maskinerne kun kan se deres eget drev efter boot, men lige så nemt det er at fjerne et drev-bogstav, lige så simpelt kan malware vel slå det til igen. De to maskiner skal bruges til hhv. arbejde og privat brug, så har brug for at det ikke kan ske. (Jeg kan selvfølgelig ikke sikre mig mod at malware ødelægger den anden disk, men de må ikke kunne læse eller inficere den)

Jeg har forsøgt mig med Bitlocker på dem, men så døjer jeg med at den spørger efter min Bitlocker key ved hver eneste boot, og det gider jeg ikke.

Burde det kunne løses med Bitlocker, eller er der andre forslag?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. marts 2017 - 09:56 #1
Stationær pc. Jeg har monteret denne på bagsiden af kabinettet - så man ikke rammer den ved et uheld:
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1PwmgJXXXXXXnaXXXq6xXFXXXq/10Pcs-6-Pin-2-Way-ON-ON-DPDT-Double-Pole-Double-Throw-Mini-Toggle-Switch-6A.jpg
Lidt bøvlet, fordi man ved skift skal i bios før boot.
Avatar billede pdj Novice
31. marts 2017 - 10:01 #2
:-) Det er en laptop
Avatar billede hjolsen Ekspert
31. marts 2017 - 10:01 #3
Avatar billede poko1 Ekspert
31. marts 2017 - 12:25 #4
Jeg har fornyligt lavet denne løsning til en familie. Hvor Faderen har sine ting på en Optisk drev til SSD holder. Den eneste ulempe er at han skal vælge fra Boot loader når han skal bruge den! Og sikrings skruen er ikke sat i så den kan trækkes ud,
https://billedeupload.dk/images/Wfqj.png
Avatar billede pdj Novice
01. april 2017 - 00:10 #5
Vil det virkelig sige, at det kun er muligt med en form for hardware switch?