Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2017 - 08:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WiFi darligst near router

Hvodab kan det vaere at WiFi signal er darligst helt taet pa router?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2017 - 08:44 #1
Prøv at læse her!
https://www.computerworld.dk/art/239564/daarlig-wifi-i-hjemmet-her-er-otte-enkle-raad-til-at-sikre-bedre-wi-fi-daekning-derhjemme
Jeg har fornyligt været udsat for at det ude hos en kunde på en Router med Antenne hjalp at ændre antennerne på routeren fra lodret til vandret, altså lægge dem ned.
Routerens veje er uransalige? :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. april 2017 - 09:27 #2
Den direkte årsag er forvrængning. Signalet tæt på routeren (AccessPointet) er så kraftigt, at det er forvrænget for modtagere tæt på.

Lidt ligesom hvis du stiller dig op ad en diskoteks højttaler, og forsøger at lytte på alle nuancerne i musikken. Din hjerne vil have bedre chance på større afstand...
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2017 - 09:54 #3
Hvis vi taler om en bærbar med Wiifi antennen sidende i "låget/skærmen", så KAN det være "retningsbestemt".

Fx. har jeg især på en HP bærbar, at computerens "vinkel" ifht. routeren i den grad betød stærkere/svagere modtagelse af Wiifi styrken.

Med et egnet program til måling af modtaget signal/styrke, så var der klar forskel på om computeren blev drejet 90 grader/180 grader i forhold til routers placering i huset. Og her var det ikke afstanden mellem router og computer der gav svagere/stærkere signal, men nævnte vinkel imellem dem.

Som jeg læser dit spørgsmål, så må du jo enten have flyttet/drejet router eller computer ifht. hinanden ??? ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2017 - 10:07 #4
Ad#3
Det var faktisk mere et teoretisk sporgsmael. Jeg har kostatetet det ved maeling med wifi sweet spot app. Mit wifi fungerer ok
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2017 - 10:24 #5
#4 Det var også mere et "praktisk" svar end et "teoretisk" svar ;) ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. april 2017 - 11:02 #6
Tak for alle indlæg.
#2 er markeret som svar, da det var det tekniske jeg var ude efter..