Avatar billede Chonder Juniormester
02. april 2017 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på ny router

Min kæreste og jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed og har derfor købt en router til internettet. Jeg kan ikke komme på det, men det kan min kæreste godt. Jeg har mistænkt at det skyldes at jeg ikke har kunne færdiggøre konfigurationen af routeren, da ingen af os kan komme på routerlogin.net.
Jeg har prøvet at genstarte både computeren og router flere gange, uden held. Routeren hedder Netgear n300 wifi router model WNR2000v5.
Avatar billede INK Ekspert
02. april 2017 - 11:06 #1
Skal det forstås sådan, at din kæreste kan komme på internettet med sin pc eller hvilken enhed? I så fald er der jo hul igennem ;-)
Du skal måske lige slette gamle netværksindstillinger på din pc inden du kobler på. Den står nok med gammel ip adresse eller "intet netværk".
Kan telf. og tablets koble på?
Avatar billede Chonder Juniormester
02. april 2017 - 11:18 #2
Ja du har ret, det er hendes pc der kan komme på. Jeg har prøvet at koble på med min tablet, men den kan heller ikke.
Og hvis dit bud er tilfældet, hvordan ordner jeg det så? :)
Avatar billede INK Ekspert
02. april 2017 - 11:54 #3
Prøv at søge lidt på andre wifi spørgsmål. Der er mange forslag og svar til løsninger.
Eksempelvis denne fra Uvanga:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014259?k=8242501
Avatar billede Chonder Juniormester
02. april 2017 - 14:28 #4
Okay, jeg nulstillede netværkskortet hvilket løste problemet. Mange tak for hjælpen, ink :)
Avatar billede Chonder Juniormester
02. april 2017 - 14:32 #5
Falsk alarm. Efter jeg havde nulstillet netværkskortet gik den over på naboens (ubeskyttede) netværk. Så jeg søger videre...