Avatar billede gabby Seniormester
02. april 2017 - 18:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kombinere MKV og srt fil ?

Hey

Har prøvet MKVtoolnix til at "fast brænde" subs fra en srt fil i en MKV fil
men kan ikke få prøgrammet til at virke.. andre har også haft problemer med det kan jeg læse mig frem til.

Nogen som har en anden (gratis) mulighed ?

På forhånd tak =)
Avatar billede eurositi Ekspert
02. april 2017 - 19:07 #1
Xmedia Recode (http://www.xmedia-recode.de/en/download.html) eller Handbrake (http://handbrake.fr/rotation.php?file=HandBrake-1.0.3-x86_64-Win_GUI.exe) kan begge gøre det. I Xmedia hopper du bare hen på fanen Subtitles

Du kan dog også gøre det med MKVtoolnix:
https://www.youtube.com/watch?v=yaTVOJMWBfw#t=2m0s
... Videoen er lidt gammel, så brugergrænsefladen har ændret sig lidt siden dengang.

Hvorfor vil du fastbrænde underteksterne? Skal det afspilles på noget meget gammelt udstyr, som ikke kan håndtere rigtige undertekster? Ellers er det den dårlig idé. Det vil i øvrigt også tvinge dig til at omkode videoen, da teksten i så fald jo skal brændes permanent ind i selve videostrømmen.
Avatar billede gabby Seniormester
02. april 2017 - 20:29 #2
Nåhh ja eller nej hehe ;)
ikke ment som fast subt i filmen.. men ja så den kan slås til og fra ja ;)
da jeg har en Server med PLEX og vil ikke have srt filen liggende...
bare så jeg ender med én fil... altså mkv filen =)

Har prøvet det der mkvtoolnix... men det virker ikke
media player kommer det ikke undertekster på når jeg efterfølgende afspiller den

jeg prøver med den første du har foreslået =)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. april 2017 - 22:15 #3
der er også handbrake.fr - det er det stærkeste video værktøj jeg har mødt....
Avatar billede kurtba Ekspert
02. april 2017 - 23:05 #4
Husk lige at første betingelse for at mkv og srt fil kan lægges sammen, er at filnavnet på begge filer er nøjagtig ens (bortset fra filendelsen selvfølgelig). Men ellers vil det ikke virke.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. april 2017 - 00:53 #5
Jeps. Xmedia Recode kan fint løse denne opgave. Bare sæt Mode = Copy på både Video og Audio fanen. Du kan tilføje lige så mange valgbare undertekster, du vil.

#4
Filnavnet betyder ingenting. Vi taler jo om indlejrede undertekster i en MKV-fil - ikke separate SRT-undertekster. Plex kan mig bekendt godt håndtere førstnævnte (ellers var det næppe blevet så populært).

#3:
Handbrake giver ikke mulighed for remuxing (aka. direct passthrough/streamcopy af videosporet), så i dette tilfælde dutter Handbrake ikke (det er i hvert fald dumt at omkode videoen, bare fordi man vil tilføje valgbare undertekster).
Avatar billede kurtba Ekspert
03. april 2017 - 22:24 #6
Nu kender jeg ikke alle de programmer, som kan sætte srt filer ind, men dem jeg har brugt krævede, at filerne hed det samme. Man skal i øvrigt være opmærksom på, at der ofte  kan findes flere forskellige srt filer til samme film på nettet, så der skal man også være opmærksom på, at de passer sammen. Har man den originale film, har man en film, hvor den lange intro er fjernet osv. Hvis ikke det er det samme, så vil teksten typisk blive forskudt på en eller anden måde.
Avatar billede gabby Seniormester
21. april 2017 - 17:10 #7
Sådan ! =) nu virker det.
Fik MKVToolNix til at virke
Smart og nemt....og hurtigt ;)
Tak.. mange tak for hjælpen