Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny virusscanner Måske?

Jeg har i øjeblikket Kaspersky, som udløber om 20 dage.
Men kunne tænke mig at prøve en anden.
Er Bullguard god? http://e-gear.dk/bullguard-internet-security.html
Eller er der nogen som har et bedre forslag?
Køber helst hos e-Gear som har gode pristilbud.
http://e-gear.dk/?gclid=CIjUmYSJiNMCFRDGsgodqw8PuA
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 12:45 #1
Har fundet en liste her, hvor det ikke ser godt ud for BullGuard.
https://www.computerworld.dk/art/234158/test-af-20-antivirus-programmer-her-er-de-bedste-lige-nu. Men listen er gammel.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 12:50 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2017 - 18:04 #3
Hvis du har været tilfreds med Kaspersky, og du kan købe den igen til en fornuftig pris så er det vel bare at fortsætte. Kaspersky er jo stadig en af de bedste AV programmer der findes.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2017 - 18:05 #4
Kører selv med gratis udgaven, og den er en let belastning for computeren.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 18:27 #5
Ja du har ret, men der har været problemer med at komme i Netbank fordi, Kaspersky ikke kunne godtage et eller andet script.
Ikke desto mindre ville jeg købe Kaspersky, i dag, hos e-Gear, men så kunne Kaspersky heller ikke godtage betalingen der. Jeg kunne selvfølgelig slå Kaspersky fra, men det giver jo ingen mening. Så jeg droppede Kaspersky og købte i stedet BitDefender til 3 computere for 239 Kr. Det program ligger også flot i de målinger jeg har set. Det eneste negative er, at der ikke er nogen Firewall, og jeg ved ikke, om Windows egen kan klare den opgave?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2017 - 18:28 #6
Har ikke problemer med script til netbank i den frie udgave af programmet.
Du er sikker på at det er AV programmets skyld?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2017 - 18:31 #7
Har ikke brugt andet en Windows egen firewall i mange år efterhånden.
Er du i tvivl kunne du jo prøve denne
https://www.zonealarm.com/software/free-firewall/
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 18:49 #8
Nej du kan ikke have problem med scrips, fordi den beskyttede netside som dukker op på Netbank med Kaspersky, findes ikke i gratis udgaven :-)
Men tak for linket, jeg ser på Zonealarm.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 23:14 #9
Har installeret ZoneAlarm, men kan ikke bedømme den, så jeg tror jeg dropper den igen.
Men under alle omstændigheder har den en lusket (godt gemt) måde at installere
Yahoo på. Kun fordi jeg undersøgte den grundigt kunne jeg afværge det.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2017 - 23:26 #10
Hvilke gratis programmer prøver ikke at installere ekstra programmer?

Det er et fåtal desværre.
Har selv brugt Zonealarm, men det er en del år siden. Det var en pro udgave uden ekstra programmer i tilgift.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2017 - 23:52 #11
Det er da rigtigt, men man plejer bare at skulle se efter flueben eller lignende, altså noget der er nemt at se, hvis man ser efter. Men Yahoo var gemt sådan, at selv om man i stedet for hurtig installation, valgte personlig opsætning, ville man ikke umiddelbart se den. Jeg har ikke før set noget pakket så godt af vejen.
Jeg har forøvrigt slettet ZoneAlarm med Revo. Men efter genstart kom den igen, bare ikke i Revo. Jeg kunne ikke se hvor den havde gemt sig, og gad ikke bruge tid på det, men kørte bare et nyt image ind. Så foreløbig holder jeg mig også til windows egen firewall :-)