Avatar billede aGrower Praktikant
04. april 2017 - 21:44 Der er 9 kommentarer

Fra gammel pc til nyt tv

Jeg står med en ældre hp stationær som kun har vga udgang. tv'et bruger hdmi, hvordan ser mulighederne ud for at bruge tv'et som skærm til computeren?

Jeg har købt dette kabel, men billedet fra computeren kommer ikke frem på tv'et
http://peecee.dk/upload/view/466042

Billede af udgange på tv'et
http://peecee.dk/upload/view/466043
Avatar billede kurtba Ekspert
04. april 2017 - 22:55 #1
Det er ikke muligt ud fra dit billede at se, om det er det rigtige kabel, som du har købt.
Det skal være et vga til hdmi kabel og ikke et hdmi til vga kabel. Der er væsentlig forskel. Billedet vil så også først komme frem, når du skifter til det pgl. hdmi stik. Det kommer ikke af sig selv.
Hvilket tv og model er det, som du har købt.
Avatar billede aGrower Praktikant
04. april 2017 - 23:17 #2
Kablet jeg har købt er med er han Hdmi og han VGA, så jeg kan sagtens forbinde computeren og tv'et, billedet kommer bare ikke frem på tv'et.

Nu har jeg fx. Prøvet med Hdmi indgang2 og jeg kan også godt se på fjernsynet at der er koblet noget til Hdmi indgang2, men skærmen bliver ved med at være sort, og der står at der ikke er forbindelse der til.

Det drejer sig om en nyere Samsung tv, jeg kan lige finde ud af den præcise model i morgen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. april 2017 - 23:42 #3
Avatar billede aGrower Praktikant
05. april 2017 - 11:52 #4
Sådan en adapter har jeg også kigget på Erik, jeg ville bare være træt af at skulle købe noget igen, som nødvendigvis ikke løser problemet. Har du selv prøvet denne adapter, eller er der andre der har?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2017 - 12:55 #5
Nej, jeg har ikke selv brug for en sådan adapter, da mit bundkort i min stationære pc, er så nyt så der både er DVI-D og HDMI udgange og tv´et har HDMI-indgang(e). Så det var kun for evt. at løse dit problem.
Prøv evt. at kontakte firmaet i linket jeg har sat ind, for de ved hvad de taler om :-)

http://www.av-connection.dk/?PGr=10185
Avatar billede aGrower Praktikant
05. april 2017 - 13:24 #6
God idé Erik, jeg prøver lige at tage kontakt til dem :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
06. april 2017 - 00:00 #7
Det er ikke et spørgsmål om du kan forbinde de 2 enheder med de rigtige stik. Det er et spørgsmål om, hvorledes signalet konverteres. Når du tager et vga signal fra en pc og sender ind i et hdmi stik, er det ikke bare et spørgsmål om, at finde en ledning med 2 stik der passer. Det skal være en forbindelse som hedder vga til hdmi, idet signalet konverteres undervejs. Det er helt almindeligt, at mange kabler kun kan sende signalet den ene vej og ikke modsat, og derfor har jeg en ide om, at det kabel du har konverterer modsat fra hdmi til vga, og derfor får du ikke noget billede på skærmen. Det er simpelthen ikke lavet til at sende den vej, som du har brug for.
Avatar billede aGrower Praktikant
06. april 2017 - 08:25 #8
Det var en god forklaring, nu forstår jeg hvad du mener :-)

Det er denne model Samsung http://peecee.dk/upload/view/466084
Avatar billede kurtba Ekspert
06. april 2017 - 23:47 #9
Umiddelbart kan man undre sig over, at der i manualen kun står beskrevet, at man kan overføre fra  pc til tv, hvis pc har hdmi eller dvi stik. Der står intet om vga. Men det er svært at tro på, at det ikke skulle kunne lade sig gøre, når nu der er lavet konvertere til netop dette formål.