Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2017 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

EAN betaling

Hej
Findes der en service eller lign. som gør at man kan lave og sende en faktura til offentlige myndigheder med EAN nummer?

Ved det findes i regnskabsprogrammer, men har ikke behov for den del - så jo mere simpelt jo bedre :)
Avatar billede acore Ekspert
06. april 2017 - 11:39 #1
Noget særlig grund til at du spørger i PHP kategorien?

Jeg mener, at der findes gratis-løsninger på nettet til at sende EAN fakturaer. Kan de bruges? Har ikke selv erfaringer, så jeg vil ikke pege på en, men de kan let googles,
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2017 - 11:41 #2
Ja - prøv at Google det - har selv anvendt det for år tilbage
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2017 - 12:25 #3
Hej - ja det er fordi det skal ske fra et system der opbygges, så det skal kunne lade sig gøre via API og ikke blot eksempelvis manuelt :)
Det fik jeg ikke lige beskrevet så godt i spørgsmålet ;)
Avatar billede AndreasM Praktikant
06. april 2017 - 12:43 #4
Jeg bruger selv Dinero's gratis version, der tilbyder det, men jeg mener også det kan lade sig gøre gennem virk.dk's NemHandel

Vh. Andreas
http://tjek-laan.dk/
Avatar billede nemlig Professor
06. april 2017 - 14:50 #5
Jeg har lavet en løsning i php, hvor jeg danner en PDF-faktura og sender den pr. mail til "indlæsning" - alt sammen automatisk. Det forudsætter, at du har indgået en indlæsningsaftale med et indlæsningsbureau. Det er fx.  Datascanning. Det koster ca. 10 kr. pr.,faktura.
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2017 - 16:24 #6
Hej Nemlig
Det kunne godt være en løsning. Det optimale vil være hvis der blot kunne sendes de oplysninger der skal bruges til en API og så generes den automatisk - lidt ala skats egen løsning hvor man udfylder felterne.

Men alternativt kunne pdf fakturaen være en mulighed
Avatar billede nemlig Professor
06. april 2017 - 16:34 #7
Prøv at søge på "OIOUBL EAN", som er den standard, der benyttes.
Avatar billede Mik2000 Professor
28. juni 2017 - 23:07 #8
Hej

Tak for alle jeres svar

Det lykkedes med API fra fakturaservice.dk