Avatar billede søs Praktikant
10. april 2017 - 22:59 Der er 5 kommentarer

Ingen WiFi /se TV hvordan /råd søges

Har brug for lidt råd og vejledning. Ska være i et område hvor jeg ikke har WiFi men vil gerne bruge mit TV ...har tænkt på at bruge min tlf og  anskaffe mig et mikro USB til hmdi kabel ,så jeg ska se TV igennem min tlf og bruger data derfra. Har tablet men der ikke mulighed for sim kort til den . Hvor meget data ska jeg beregne at bruge på ca en time tv
Findes der andre løsninger...?
Og kan man få mobile bredbånd til tablet  der har mikro USB  indgang .
Håber der er nogen der kan hjælpe en her som ikke har så meget styr på alt det tekniske .
Avatar billede wise Seniormester
10. april 2017 - 23:33 #1
Nemmeste mulighed er nok en chromecast.. Den sættes i tv..

Wifi dannes enten via mobiltelefon eller fx oister mobilt bredbånd med router..
https://www.oister.dk/mobilt-bredband/oister-bredband/oister-50gb/
Du skal bare opsætte mobil til "internet deling"
Så har du dit eget wifi, og chromecast kan via mobil styres til at vises fra wifi

Mener man bruger ca 2GB per time ved tv,, mere ved full HD, mindre ved lavere kvalitet..
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2017 - 03:33 #2
Chromecast, og regn med op mod 5gb pr time. Plenti accepterer deling, men sætter en grænse på 50gb, så fri data (på mobilen) til deling er ca 10 timers tv.
Avatar billede søs Praktikant
11. april 2017 - 17:52 #3
Hej takker for svar
Må lige stille et par spørgsmål mere.
Jeg kender til chromecast ,har det nu hvor jeg WiFi router i igennem mit kabel TV.
Men mobilt bredbånd med router ...skal router bare tilsluttes strøm og så jeg på nettet? Og derefter kan jeg caste fra tlf til tv ?
Men kan jeg så ikke lige så godt forhøje min data på min tlf og finde et stik til min tlf der passer til mikro USB til HDMI ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2017 - 18:53 #4
mobilt bredbånd har sit eget sim-kort - og eget abonnement til det hvis du bruger en mobil router. Du kan også sætte tlf til at dele forbindelsen, så tlf bliver router, så skal chromecast i tv bare logge på tlf (med det wifi, du har der).

microusb -> hdmi er meget specifik på telefon (hvad den enkelte model kan) samsung's galaxy serie har fx https://mackabler.dk/micro-usb-til-hdmi-adapter-273.html som ikke kan bruges på andre tlf.
så mærke og model skal kendes - google fx micro usb to hdmi samsung s7 - og læs data meget nøje igennem.

om du tager din chromecast med, eller finder et kabel, så er det samme data-forbrug på telefonen, så RIGELIGT med data. Har du 'plenti' med fri data, så vil de stoppe ved 50gb med datadeling (chromecast), men med kabel har du fri data.
Avatar billede søs Praktikant
11. april 2017 - 20:26 #5
Tusind tak for hjælpen... jeg går i tænke boks...