Avatar billede mobius6 Juniormester
12. april 2017 - 12:38 Der er 5 kommentarer

Programmering for Børn

Hej

Min søn på 10 er interessseret i at begynde at programmere,
han er generelt computerinteresseret, altså udover gaming,
internet og teknik. jeg selv har kun begrenset programmeringskompetance
(html, As3 og en smule xml) og kunne egentligt godt tænke mig kun at være side-man. Søging på programmering/børn giver utroligt mange resultater, langt de fleste ender på en side med indtastning af VISA olysninger  efter en halvfesen video om hvor godt deres produkt er. :-/

Er der nogen der har erfaringer med programmer på Dansk som starter HELT fra grunden, uden forsudsærninger.
(har tænkt på Unity, men måske er det lidt for meget op ad bakke fra start)

pft
mobius6
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2017 - 13:11 #1
Afhængig af hvor i bor kunne dette bestemt være en mulighed; https://codingpirates.dk/
Avatar billede Mikael Ekspert
12. april 2017 - 15:11 #2
Uden at have søgt på nettet overhovedet.. Men hvad med LEGO ???.

Mener at have set, at de tilbyder "noget" for børn/unge ????
Avatar billede supertekst Ekspert
12. april 2017 - 18:28 #3
Har for en del år siden konstrueret en "begyndersprog" (baseret på Pascal - tror jeg nok) i forbindelse med et bruger kursus.
I dag ville jeg anvende VBA som basis - men med dansk Userform. Arbejder udelukkende med dette i forbindelse med systemudvikling og programmering.
(www.supertekst-it.dk)

Har du eksempler på begyndelsesopgaver for den 10-årige?
Avatar billede mobius6 Juniormester
27. april 2017 - 20:25 #4
Vi hoppede på en mere håndgribelig løsning til start, nemlig UNITY
Det fungerer rigtigt godt og jeg tror det er en god introduktion for at skabe
en fundamental forståelse for "udvikling"  - Kigger stadig videre efter egentlig
kode programmering, er ikke stødt på noget der er lige til at gå til endnu, ihvertfald ikke uden at kreditkortet skal op ad lomme bare for at snuse lidt.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. april 2017 - 22:57 #5
Ok - men det er jo ikke alt, der nødvendigvis koster noget..