Avatar billede lurup Ekspert
12. april 2017 - 15:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Uploade en dvd til google drev

Hej

Jeg arbejder på en efterskole hvor vi har google drev som skolens server.

Kan jeg uploade en dvd til en google mappe og kører den direkte derfra ?? Gerne med valg for undertekst og anden
Avatar billede eurositi Ekspert
12. april 2017 - 18:46 #1
Det er en dum idé, medmindre din Google-konto har fri trafik. Ligesom alle andre Cloud-udbydere har Google Drive en øvre grænse på, hvor meget trafik, du kan forbruge pr. måned. Streaming af en hel DVD-video æder særdeles meget af dén grænse.

Google Drive kan næppe afspille en hel DVD video i tilfredsstillende hastighed, men jeg har ikke prøvet. Du er dog under alle omstændigheder nødt til at konvertere den indeholdte MPEG2 video til MPEG4 (H.264) video først. Førstnævnte format kan nemlig ikke streames. Du kan eventuelt rippe en DVD med www.MakeMKV.com og forsøge at uploade den.

Du kan se, hvilke containerformater, der er fuldt understøttet her:
https://support.google.com/drive/answer/37603?hl=en
Derudover kan du også afspille MKV-filer direkte fra Google Drive, hvis de indeholder H.264 video og et understøttet lydformat, f.eks. AAC eller MP3 stereo.

Ophavsretsbeskyttet materiale (typisk spillefilm/serier) må ikke deles med andre brugere via Google Drive. Du risikerer formentlig karantæne/lukning af din konto, hvis Googles søgerobotter opdager det. På en rent personlig konto er der næppe samme kontrol. Ikke-ophavsretsbeskyttet indhold kan selvfølgelig sagtens deles.
Avatar billede lurup Ekspert
24. april 2017 - 20:51 #2
Tak for svar