Avatar billede mille_145 Juniormester
13. april 2017 - 07:00 Der er 14 løsninger

opdatering til windows 10 creator fejler

Jeg kan ikke installere  windows 10 creator fra microsofts hjemmeside,  ved genstart kommer den med meldingen , Der er opstået en fejl  " stopkode : System PTE misuse  "
Jeg har en HP Pavilion Notebook ( Produktnummer: W2X12EA#UUW )
Windows 10 home   version 1607   build  14393.1066
Er der nogen der ved hvorfor og hvad jeg skal gøre ??
   Ps Jeg har prøvet og nulstille og gen- installere alt og den er opdateret til dags dato. Det hjalp ikke noget. Jeg har lavet en sfc /scannow den viste ingen problemer

Med venlig hilsen Tina Petersen
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2017 - 07:44 #1
Hent Microsoft update repair. Tryk ok når den beder om at køre som administrator! Gem filen så den kan køres igen og igen fremover.
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2017 - 08:30 #2
Også oprettet her til orientering hvis man vil følge med:
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update/windows-10-creator-update/bdee54a8-6065-4722-abad-fea4ffa4b397

Tina er din pc opgraderet til Windows 10 fra et ældre Windows system?
Avatar billede mille_145 Juniormester
13. april 2017 - 12:08 #3
Jeg kan faktisk ikke huske om den er født med windows 10 eller om jeg opgaderede automatisk første gang jeg startede maskinen. Derfor har jeg ikke sat den tilbage til fabriksindstillinger. For jeg vil ikke risikere at miste win 10 så jeg skal ud og købe den. Jeg prøvede update repair, men nu kører den bare forfra og går ikke til genstart. Så ved jeg snart ikke, hvad jeg skal gøre andet end nul sætte den igen. Og så bare vente på den kommer med en opdatering og krydse fingre for at det så lykkes.
Ps.Ved du om  er der nogen steder hvor jeg kan se hvad maskine er født med. hvis jeg skal sætte den tilbage til fabriks inds. Hilsen Tina
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2017 - 12:20 #4
Hvis du har Windows 10 på maskinen! Så skal du ikke ud og købe Windows 10 når den engang har været installeret så er den registreret i Bios.
Avatar billede mille_145 Juniormester
13. april 2017 - 12:25 #5
Tak poko., så kan det godt være jeg vælger at sætte den tilbage til fabriks indstillinger  på et senere tidspunkt. Og så krydser jeg fingre for at du har ret ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2017 - 12:42 #7
Du kan også Nulstille din win 10 men jeg ville for en sikkerheds skyld alligevel hente den! Noget kunne j gå galt! :-)
https://billedeupload.dk/images/BtX2p.png
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2017 - 12:48 #8
#3 Kan jeg godt forstå du ikke vil. Grunden til jeg spurgte var om du evt. havde haft problemer med drivere og lignende, hvis den var opgraderet.
Held og lykke med en nyinstallation. Vi håber det løser problemet for dig :-)
Avatar billede mille_145 Juniormester
13. april 2017 - 13:47 #9
Hej igen.
Så har jeg brændt windows 10 ( windows. iso )  Så nu vil jeg lige høre ( tillid er godt, kontrol bedre ). Når jeg vil geninstaller windows 10. Så lægger jeg  bare dvd skiven i og genstarter. Derefter kører det så på alm. vis  accept af vilkår osv. og så lægger den en ny ren win 10 ind hvor jeg efterfølgende bare opdatere alm. eller hva ?? Har ikke prøvet det før, sidst hentede jeg det jo bare fra nettet. Og lige et andet ? Er denne dvd specifik beregnet til denne maskine eller kan skiven også bruges på en anden maskine med win 10.  Hvordan stopper jeg denne tråd ( tråden hos microsoft lader jeg stå lidt endnu, Måske kommer de med et svar som andre kan bruge ) Og sidste men ikke mindst  Tusind tak for hjælpen og God Påske
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2017 - 13:59 #10
Hvis du har hentet en Home udgave kan den bruges til en anden pc der også bruger Home. Er computeren du skal bruge den til opgraderet er licens oplysningerne også gemt på enten Microsofts server eller i den aktuelle Bios på denne computer.
Ved at poko1 har en fin guide til at vise det, så det overlader jeg helt til ham.
Kommer du i mål så kan du acceptere flere de indlæg som poko1 har lagt der bidrog med løsningen :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2017 - 14:13 #11
Der er lige et par ting du skal være på det rene med! er Computeren opgraderet? Og du laver en ren installation skal du være sikker på at du ved hvor du kan hente eventuelle drivere. Hvis du nulstille skal du ikke tænke på dette! Heller ikke på Aktivering. Hvis du kører en ren installation hopper du over der hvor du skal skrive en kode du kører blot videre og efter første genstart er den Aktiveret.
Avatar billede mille_145 Juniormester
16. april 2017 - 15:42 #12
Hej igen. Nu har jeg så prøvet at lægge windows 10 ind igen og den kommer og siger at AMD carrizo A10-8700P CPU ikke er kompatibel  med Windows 10    fjern manuelt.
Det fatter jeg ikke en meter af, jeg kører jo med windows 10  og hvordan fjerner man lige ovenstående.  Nogle gode ideer, ;-)
Avatar billede mille_145 Juniormester
16. april 2017 - 17:58 #13
Glemte lige og sige at jeg har ikke problemer med almindelig opdateringer til windows 10  eller  Office 2007 og HP support assistent funger også fint. Jeg kan bare ikke opgrader til den nye windows 10 creator.
Avatar billede mille_145 Juniormester
18. april 2017 - 17:01 #14
Sag oprettet hos HP support. Jeg er ikke den eneste med det problem.
Så forhåbentlig kommer de med en løsning. Det er AMD carrizo A10-8700P CPU  der giver problemer. Så vidt jeg kunne forstå
Tusind tak for jeres input.  Hilsen Tina