13. april 2017 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd overhovedet

Hey folkens,

Jeg oplever lige nu det problem at jeg ingen lyd har overhovedet nogen steder  i min Windows 7 64 bit.
Der er ingen gule markeringer i enhedshåndtering.
Ikonet i tray viser alt er normalt.
Jeg har prøvet at fjerne alle lyd enheder i enhedshåndtering for at de kunne gen-installere ved genstart uden det hjalp.
Jeg har prøvet at afinstallere diverse lyd relaterede drivere, gen-installeret dem uden held. Har også prøvet at installere andre versioner, samt den originale der fulgte med bundkortet, alt sammen uden det virkede.
Mit bundkort er et Gigabyte GA-Z77X-D3H (rev. 1.0) med onboard lyd.

Jeg har kørt den indbyggede lyd troubleshooter uden at det fik lyden til at virke.
Jeg kan ikke køre lyd troubleshooteren fra Microsoft's hjemmeside, får en fejl 0x803C010A som jeg ikke kan få løst via det jeg kan finde på Google.
Jeg har kørt SFC /scannow som siger at der er nogle af de indbyggede temaer og lydsamples der ikke virker, hvilket i mit hoved er helt irrelevant i forhold til mit problem.

Det er som om at alt er som det skal være, bare uden at jeg rent faktisk kan høre lyden.

Kan i herinde komme i tanke om andre ting jeg kan prøve?

Skal lige sige at en re-installering af Windows fra bunden IKKE er en mulighed, da jeg har gang i for mange ting på den Windows i øjeblikket.

Håber der er nogle rigtigt kloge mennesker der kan hjælpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2017 - 12:26 #1
Har du været i Kontrolpanelet Lyd ? sat mærke ved vis deaktiverede enheder og prøvet at vælge brug som standard på de forskellige Symboler?
https://billedeupload.dk/images/Tec5E.png
13. april 2017 - 12:27 #2
Jeg glemte at skrive jeg har testet om lyden virker med to andre HDD med henholdsvis Windows 10 64 Bit og Linux Mint 18, og i begge tilfælde virker lyden perfekt, så jeg ved det ikke er et hardware problem.
17. april 2017 - 12:23 #3
poko1, ja som jeg skrev er der ingen gule markeringer der.

Jeg har siden fået lyd i en test tone gennem min Breakaway driver (http://www.claessonedwards.com/) men resten af systemet er stadig stumt af en eller anden grund.
19. april 2017 - 11:41 #4
Problemet er løst via en refresh install.